ציאות. המעצבת עבדה קשה בפוטושופ" - כך אמר צלם מהקריות לבני זוג שהלינו על אלבום החתונה שהכין להם, וסירבו לשלם את הפרש התשלום עד שיתוקן. כמו כן, סירב הצלם להעביר להם את סרט החתונה. השבוע קבע בית משפט השלום בחיפה כי עליו לפצותם ולהעביר להם את התמונות.
2 צפייה בגלריה
הצלם נדרש להעביר לבני הזוג את התמונות
הצלם נדרש להעביר לבני הזוג את התמונות
הצלם נדרש להעביר לבני הזוג את התמונות
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
על פי כתב התביעה שהגישו בני זוג טענו כי הם נישאו אחד לשנייה בשנת 2018 באולם חתונות בקריות. הם שכרו את הנתבע לצלם את חתונתם כאשר התשלום שהוסכם היה 7,000 שקלים. לפני החתונה שילמו לו מקדמה 4,000 שקל כאשר ההפרש סוכם, ישולם לאחר ביצוע העבודה ולשביעות רצונם של הזוג.
במהלך האירוע טענו, הם נחרדו לגלות כי הצלם עזב את האולם למשך שעה ועבר לארוע אחר שהתקיים בקומה השנייה. בתוך כך נותר רק צלם אחד באולם ולטענתם נעשתה עבודה רשלנית והוחסרו אירועים רבים שהיו בחתונה. עוד טענו, כי לאחר האירוע סירב לבקשתם לערוך שינויים באלבום החתונה.
כמו כן, סרב להעביר להם את סרט החתונה וחומרי הגלם עד שלא ישלמו את יתרת התשלום. לאור זאת נאלצו בני הזוג לוותר וביקשו לשלם לו את ההפרש בשישה תשלומים שווים חרף מחדליו.

2 צפייה בגלריה
חתן כלה
חתן כלה
השופט קבע כי בני הזוג לא ישלמו לצלם את יתרת התשלום
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)

אלא שהצלם סירב והתעקש לקבל את כספו במזומן. בתוך כך טענו, החל הצלם לשלוח להם הודעות הכוללות השפלות, עלבונות ואיומים בזו הלשון: "קיבלתם אלבום לתפארת. יצאתם יפים יותר מאשר במציאות. המעצבת עבדה קשה בפוטושופ. אתם צריכים להסתפק במה שאתם, כי מציאות אי אפשר לשנות", "אני אדאג שיפטרו אותך ולא יהיה לך מקום עבודה", "בקרוב לא תרגיש טוב, אתה תחלה במחלה". לאור דברים אלה ועוד הגישו נגדו תביעה לבית המשפט בגובה 600 אלף שקל.
בכתב ההגנה הכחיש הצלם את המיוחס לו וביקש לדחות את התביעה. לטענתו, בני הזוג קיבלו שירות מקצועי הולם תוך שהוא מימן מכיסו את עלות ההגעה למקום צילומים מרוחק. כמו כן, טען שלא עזב את האירוע, ובני הזוג סירבו לשלם לו את היתרה בטיעוני סרק. גם לאחר שהסכימו לשלם, ביקשו באופן מביש לטענתו לשלם בתשלומים.
קראו עוד >>
במהלך הדיון בבית המשפט קיבלו הצדדים את המלצת בית המשפט והסכימו כי התביעה תסולק בפיצוי בגובה שיקבע על ידי בית המשפט ועד 4,000 שקל וכן, כי הצלם יעביר לבני הזוג את כל הצילומים שבידיו. השופט זיו אריאל קבע, כי הצלם ישלם לבני הזוג פיצוי בסך 1,500 שקל, מבלי שישלמו לו את יתרת התשלום.