רבים הגיעו לבית העלמין הצבאי בחיפה ביום שני האחרון ללוות את רס"ן אריאל בן משה (27) מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל, שנפל במהלך הלחימה מול מחבלי החמאס במתקפת הטרור בדרום, שנטמן סמוך לארז שגיא ז"ל, חלל צוק איתן מקריית אתא, חברו הטוב מהפנימייה הצבאית בחיפה.
5 צפייה בגלריה
אריאל בן משה ז"ל
אריאל בן משה ז"ל
אריאל בן משה ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
עדנה, אמו של ארז, אמרה: "אני מרגישה שאני קוברת היום בן נוסף. כשמשרד הביטחון אישר לי ספסל ליד ארז, הייתי בטוחה שהצלתי את חייו של חייל שהיה צריך להיקבר שם. מי ידע שאני שומרת מקום לחבר הטוב שלו. אנו שוברים את הסדר הכרונולוגי של הקבורה בבית העלמין, מורידים את הספסל, כי אנחנו רוצים אותם צמודים".
אריאל, בוגר הפנימייה הצבאית שליד הריאלי בחיפה, היה בתפקידו הקודם מפקד סיירת צנחנים ובתפקיד זה, בשנת 2021 קיבל תעודת הוקרה אישית על תפקוד היחידה והחתירה למגע ממפקד אוגדת איו"ש, ובתפקידו הנוכחי והאחרון מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל. בן משה, יליד העיר מעלות, נישא ליובל רק לפני שנה, והוא תושב קרית ביאליק בשנים האחרונות.

5 צפייה בגלריה
ארז שגיא ז"ל (מימין) ואריאל בן משה ז"ל
ארז שגיא ז"ל (מימין) ואריאל בן משה ז"ל
מאז ולתמיד. שגיא ז"ל (מימין) ובן משה ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

בבית הספר הריאלי פרסמו הודעה בעקבות נפילתו של רס"ן בן משה: "ביה״ס הריאלי, יחד עם כל עם ישראל, התעורר הבוקר לאחר אחד הימים הקשים ביותר שעברו עלינו מאז קום המדינה. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגות וההרוגים, ביניהם גם בוגרים שלנו, ושולחים איחולי החלמה לפצועות לפצועים. אנו מודיעים בצער עמוק על נפילתו של רס״ן אריאל בן משה, בוגר פלוגת ״חץ״ (2013) של הפנימייה הצבאית לפיקוד שליד בית הספר הריאלי העברי בחיפה. אריאל הוא עוד אחד בשרשרת הפנימיונים מפקדי סיירת הצנחנים. קדמו לו בתפקיד: אלוף אמיר ברעם, אלוף נמרוד אלוני, אל"מ אלעד שושן - כולם פנימיונים בשרות פעיל בתפקידי ליבה בכירים, וגם האלופים (במיל.) מתן וילנאי ודורון אלמוג. יהי זכרו ברוך".

עם ארז מאז ולתמיד


בן משה הוא היה אחד החברים הקרובים של סמל ארז שגיא ז"ל, תושב קרית אתא, שנפל בצוק איתן - איתו למד שלוש שנים בפנימייה הצבאית. בעמוד הפייסבוק שלו ניתן לראות כי תמונת הפרופיל שלו היא תמונה משותפת שלו ושל ארז ככל הנראה מימי הפנימייה, ותחתיה כתב מאז ולתמיד עם ארז שגיא.
עדנה שגיא, אמו של ארז שגיא ז"ל, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: 'ילד יקר שלי אני מקווה שאתם שמחים שם למעלה כי פה אנחנו מרוסקים' וצירפה את התמונה המשותפת של ארז ואריאל. גיא סיפרה: "ארז ואריאל היו יחד בפנימייה שלוש שנים, אני חשבתי שאריאל יהיה רמטכ"ל, בכל תפקיד שהיה קיבל מצטיין, כמה פעמים שהוא הגן על המדינה. הלב בוכה. הוא ייקבר בסמוך לארז".

5 צפייה בגלריה
רס"ן אריאל בן משה מקבל תעודת הערכה
רס"ן אריאל בן משה מקבל תעודת הערכה
רס"ן אריאל בן משה מקבל תעודת הערכה
(צילום: דובר צה"ל)

ראש העיר קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, ספד לתושב העיר, רס"ן אריאל בן משה ז"ל, שנפל בקרב בעוטף עזה: "בכאב גדול ובצער רב קיבלתי את הידיעה על נפילתו בקרב בעוטף עזה של תושב העיר, רס"ן אריאל בן משה ז"ל, בן 27, מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל. אריאל הוקפץ אתמול לשטח הלחימה מביתו בקרית ביאליק ולא שב. הניח את רעייתו, יובל, עמה נישא לפני שנה. יובל ואריאל הכירו לפני עשר שנים וקשרו את אהבתם.
"אריאל מילא שורה של תפקידי פיקוד בצה"ל ונכון לו עתיד מבטיח. גבר חסון, תמיר ויפה תואר. נחמץ הלב. הבוקר ביקרתי בבית הוריה של יובל ההמומה והבוכייה ולא היו בפי מילים שיכולות לנחם. תחושת יגון והחמצה. אני שולח את תנחומיי ליובל, למשפחת בן משה ולמשפחת נשיא".

קראו עוד:

5 צפייה בגלריה
אריאל בן משה ז"ל
אריאל בן משה ז"ל
הקבר הטרי
(צילום: מתוך הפייסבוק)

אוהד מכבי ת"א


אריאל בן משה נולד וגדל במעלות בגליל המערבי. בתיה גולדשטיין, מורה ותיקה בבית הספר ראשונים במעלות, היתה המחנכת שלו בכיתות ה'־ ו': "אריאל היה ילד מבריק, יהלום שנצץ למרחקים. תלמיד מצטיין, חכם וחד, שחקן כדורסל וספורטאי מצטיין. אבל מה שנגע לליבי במיוחד היה הרצון שלו לעזור לילדים מתקשים, הוא היה כמו מורה צעיר בכיתה. תמיד בדק מי צריך עזרה במשימות, ואז ישב בסבלנות והסביר, ואם הרגיש שיש צורך - גם כתב את התשובות.

5 צפייה בגלריה
רס"ן אריאל בן משה ז"ל ואשתו יובל
רס"ן אריאל בן משה ז"ל ואשתו יובל
רס"ן אריאל בן משה ז"ל ואשתו יובל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

מדי פעם שאל גם אותי אם אני זקוקה לעזרה ואם להביא לי שתייה. זכורה לי חוויה שבה נסענו לאולפני הטלוויזיה להשתתף בתוכנית ששטוס בערוץ הילדים. לקראת הנסיעה ערכנו בחירות בכיתה, ואריאל נבחר לקפטן מוביל, החברים תמיד הלכו אחריו והוא תמיד הוביל בביטחון ובצניעות. והשבוע כולנו הלכנו אחרי הארון שלו".
אריאל היה אוהד שרוף של מכבי ת"א בענפי הספורט השונים, היה מגיע למשחקים וחבריו מספרים שנהג לחגוג ברגעי הצלחה בתנועת ה"פיו פיו" המפורסמת של הכדורגלן ערן זהבי.