תושב הקריות רכש מחברת פלאפון שני מכשירי טלפון סלולריים מסוג סמסונג בעלות של כ-9,000 שקל, ונאלץ להתמודד עם תקלות חוזרות ונשנות במסך. בפסק דין שניתן השבוע ביטל השופט את העסקה בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
וואטסאפ
וואטסאפ
תקלה סדרתית במסך
(צילום המחשה: shutterstock)
בכתב התביעה טען התובע כי בחודש מאי 2020 רכש מחברת פלאפון תקשורת שני מכשירי טלפון סלולאריים מסוג סמסונג z flip3 בעלות של 4,529 שקל כל אחד. זמן קצר לאחר מכן התגלו תקלות במסך בשני המכשירים, כאשר במכשיר אחד הוחלף המסך על ידי החברה חמש פעמים ובשני שלוש פעמים.
“לטענת התובע, תקלה סדרתית זו במסך היתה ידועה לנתבעת”, נכתב. “התובע טען כי בעת החלפת מסך בכל פעם נדרש לשלם סך של 79 שקל עבור שירות מהיר". בנוסף, טען כי הוא פנה לחברה בבקשה להחליף את המכשירים, אולם לא נענה.

2 צפייה בגלריה
הלקוח התלונן על בעיה בהטענה
הלקוח התלונן על בעיה בהטענה
החברה לא סיפקה לתובע מכשירים באיכות המצופה ממכשיר חדש ויקר
(צילום: shutterstock)

מנגד טענה החברה כי העניקה לתובע שירות מיטבי ולא נגרם לא כל נזק. "הנתבעת העניקה לתובע שירות ללא דופי, בדקה את מכשיריו בדיקה מקצועית ומקיפה אולם, שעה שעסקינן במכשירים אלקטרוניים, הרי שידוע כי מכשירים אלקטרונים מטיבם וטבעם נוטים להתקלקל", נכתב.
שופט בית משפט לתביעות קטנות, מוטי כהן, קיבל את התביעה בחלקה וקבע כי החברה הפרה את הסכם הרכישה עם התובע ולא סיפקה לו מכשירים באיכות המצופה ממכשיר חדש ויקר.
לאור זאת ביטל את עיסקת הרכישה בין הצדדים וקבע כי התובע ישיב לחברה את המכשירים והם ישיבו לו את כספו בניכוי סכום של 2,500 שקל עבור התקופה בה עשה בהם שימוש ובסך הכל 7,058 שקל כולל הוצאות משפט.
קראו עוד >>
"אין זה מתקבל על הדעת, שבמכשירים חדשים יתגלו כל כך הרבה תקלות שיפגעו באיכות השימוש במכשירים. העובדה שמדובר בשני מכשירים מאותו דגם אשר נדרשו לתיקונים הללו בגין אותה תקלה, מלמדת על פגם בייצור", כתב.