בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) את מעצרו של אדוארד קצ'ורה, החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, בשלושה ימים נוספים. בהחלטתו טען השופט שהוא מצפה שעד למועד זה תוגש לבית המשפט הצהרת תובע. הפרקליטות הודיעה כי היא צפויה לקבל החלטה בתיק בקרוב.
3 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
החשוד ברצח, אדוארד קצ'ורה בבית המשפט, אמש
(צילום: נחום סגל)
כזכור, אמש (ב') הורתה שופטת בית משפט השלום על שחרורו של קצ'ורה למעצר בית. ההחלטה היתה קשה מנשוא עבור משפחת מלניק, שביקשה מהשופטת לשנות את החלטתה.
מאוחר יותר קיבל נשיא בית משפט, רון שפירא, את הערעור של המשטרה וקבע כי קצ'ורה להישאר במעצר למשך יום אחד נוסף, עד היום. שכן לדבריו ניתן ללמוד על דרגה גבוה של מסוכנות מצד החשוד וכי ניתן להסיק שמעשיו היו הגורם העיקרי אשר הובילו למותה של מלניק.
3 צפייה בגלריה
משפחתה של ליטל יעל מלניק
משפחתה של ליטל יעל מלניק
משפחת מלניק בבית המשפט
(צילום: נחום סגל )
היום כאמור הובא קצורה להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בחיפה לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים. במקביל הודיעה הפרקליטות כי הם צפויים לקבל החלטה בימים הקרובים.
"פרקליט המדינה, עמית איסמן, קיים היום ישיבה בעניין תיק הרצח של ליטל יעל מלניק ז"ל, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשטרת ישראל", נמסר מהפרקליטות. "לאחר שבחן את החומרים שהוצגו לו בישיבה, הנחה פרקליט המדינה את המשטרה לערוך מספר השלמות חקירה, ועל כן הנחה לבקש להאריך את מעצרו של החשוד כדי לאפשר את מיצוי החקירה. בהמשך לכך, ולאחר קבלת הממצאים כולם, תתקבל החלטה בתיק".
3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בא כוחו של קצ'ורה, עו"ד בוריס שרמן: "אני מבקש לדחות את הבקשה לחילופין בלבד, מבחינת לפנים משורת הדין לתת לפרקליטות אורכה קצרצרה כדי להגיש הצהרת תובע", אמר. "ניתן לגבש עמדה על סמך מה שיש ואפשר להגיש כתב אישום, והמצב שבו אנו נמצאים הוא מצב חריג".
במשפחת מלניק הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט. "אתמול היינו בפגישה עם הפרקליטות ויצאנו משם לא בהרגשה כל כך טובה. אבל אחרי מה שהיה היום אני מקווה שזה כן שינה משהו", אמרה אחותה, רות מלניק.
"היום אנחנו קצת יותר אופטימיים, אבל עדיין חוששים ודואגים. נהיה רגועים רק ברגע שנשמע שהוגשה הצהרת תובע והם מגישים נגדו כתב אישום על רצח".
השופט זיו אריאלי ציין בהחלטתו כי נשקפת מהחשוד מסוכנות בדרגה גבוהה. "בשל חריגותה של הפרשה, אין מנוס ממתן אפשרות נוספת ליחידה החוקרת למצות את החקירה". אריאלי האריך את מעצרו של קצ'ורה למשך שלושה ימים נוספים תוך שהודיע לפרקליטות שהוא מצפה כי עד למועד זה תוגש הצהרת תובע.
"החלטת כב' נשיא ביהמ"ש מחוזי, מנתחת חלק מהמסד הראייתי הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. מסקנת ביהמ"ש המחוזי היא כי "מעשיו (של החשוד) היו הגורם העיקרי אשר הוביל לאותה סיטואציה בה נמצאה הגופה. מכאן כך לכאורה, ראיות ישירות למעורבותו באירוע ההמתה", כתב אריאלי.
פורסם לראשונה: 18:54, 30.11.21