תחנת המשטרה זבולון פתחה בחקירה בסוף השבוע האחרון בעקבות תלונה שהתקבלה על ידי מספר הורים על חשד לאלימות כלפי פעוטות בגן בקריות.
3 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
חשד לאלימות כלפי פעוטות במעון בקריות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
הסיפור החל ביום רביעי האחרון, כאשר נ', אם לילד בגן, קיבלה טלפון מפתיע מאחד האבות. "הייתי אצל הורי", סיפרה נ', "ואז התקשר אלי אב לילדה שסיפר כי חשד שמשהו אינו תקין מתרחש בגן, לאחר שבתו חזרה מהגן עצובה ומופנמת. כדי לברר מה קרה, הוא התקשר לבת דודתו שגם לה יש בן באותו הגן, אלא שלטענתו הילד סיפר כי הגננת הרביצה לבן שלי, הורידה לו את הנעליים והחולצה, זרקה לו את התיק, הרביצה ומשכה לו חזק ביד. הלב שלי קפא. שאלתי את בני מה קרה בגן, והוא סיפר את אותם הפרטים. האדמה נשמטה מתחת לרגלי".

קראו עוד:

נ' החליטה לשתף את ההורים בקבוצת הוואטסאפ: "בעקבות המקרה שלי הורים דיברו עם הילדים שלהם, ונחשפו מקרים נוספים לכאורה. אחת האימהות סיפרה שבנה אמר כי הגננת סגרה אותו עם ילד נוסף במחסן. אם אחרת סיפרה כי כבר לפני חמישה חודשים בנה דיווח שהגננת הרביצה לו והיא אף תיעדה אותו מספר".

3 צפייה בגלריה
תחנת משטרת זבולון
תחנת משטרת זבולון
תלונות הדדיות. תחנת משטרת זבולון
(צילום: נחום סגל)

מלבד נ' עוד שלושה הורים הגישו תלונה במשטרה נגד הגננת. במהלך השבוע הזמינה המשטרה את ההורים למסור עדות והילדים שוחחו עם חוקר ילדים מטעם המשטרה.
אם אחרת סיפרה: "מאז שגילינו, ביום חמישי כבר לא שלחנו את הילדים לגן, ביום שישי התקיימה מסיבת סיום בלי הילדים שלנו. הגן המשיך לעבוד באין מפריע למרות שפנינו לרשות, למשטרה ולמשרד החינוך".
יום לאחר שההורים נחשפו להתכתבויות בקבוצה, אב של אחד הילדים הגיע לגן: "חיכיתי לגננת כדי לבדוק מה קרה. הסייעות התחילו לומר לי שאין דבר כזה בגן, ולמה מי אתה. הטונים עלו והם הגישו נגדי תלונה במשטרה. נחקרתי ושוחררתי".

3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
חשד לאלימות כלפי פעוטות במעון בקריות
(צילום המחשה: pixabay)

ביום ראשון החלה קיייטנת הקיץ, אך מספר הורים סירבו לשלוח את ילדיהם לפעילות בהדרכת הסייעות וטוענים: "הן לא דיווחו וגם מכחישות".
נ' סיפרה: "הבן שלי מידרדר, החל לפספס אחרי שנה שהוא גמול, מתקשה לישון ובקושי אוכל, ובינתיים הגן מתקיים כרגיל".
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונות. החקירה נמצאת בראשיתה ובכוונתנו לבצע מגוון פעולות על מנת להגיע לחקר האמת בתיק".
ממשרד החינוך נמסר: "בבדיקה שערכנו עם הצוות החינוכי ביום חמישי, התרחש כלפיהם אירוע אלימות על ידי זוג הורים. אנו רואים בחומרה את האירוע ומגנים אותו.יחד עם זאת, מפקחת הגן נפגשה ברשות עם האם לקידום שיח לטובת הילד. באשר לתלונות ההדדיות במשטרה הנושא נמצא בבדיקה של רשויות החוק".
את תגובת הגננת לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.