עד כמה רחוק יכול להגיע סכסוך שכנים יעיד המקרה הבא: תושב קרית ביאליק פנה בסוף השבוע לבית משפט השלום בקריות וביקש להטיל קנס או מאסר על שכנו בגין ביזיון בית משפט ואי קיום הוראה של המפקחת על רישום המקרקעין.
1 צפייה בגלריה
סכסוך שכנים
סכסוך שכנים
סכסוך שכנים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מעיון בבקשה עולה, כי אחד השכנים בבניין מגורים ברחוב הזית מבצע עבודות שיפוץ. התובע טען כי בעת העבודות מניחים הפועלים מטלטלין, חומרי בנייה וציוד אישי בשטח הרכוש המשותף. גם הנתבע עצמו, על פי אותה טענה, מניח ציוד אישי בשטח השייך לרכוש המשותף, ובנוסף לכל זה, הגדר בין השכנים פורקה והונחה גם היא בשטח הרכוש המשותף.
השכן הציג בדיון, שנערך בתחילת חודש מאי השנה, תמונות בפני המפקחת על הרכוש המשותף שמחזקות את טענתו. עוד ציין כי מכתבי התראה לא נענו על ידי השכן.
קראו עוד >>
הנתבע טען בדיון כי בדירה מתבצעות עבודות שיפוץ מסיביות, ולכן אין הוא מתגורר בה בימים אלו, וכל עוד יש עבודות, יהיו חומרי בנייה ברכוש המשותף. לדבריו, גם התובע ביצע בזמנו עבודות שיפוץ, מבלי שאף שכן תבע אותו. עוד הוסיף כי השיפוץ יימשך 3-4 חודשים, ולאחר מכן הדברים יחזרו למקומם. כן ציין כי לא קיבל מכתב התראה.
המפקחת, עינת מידן בלום, אסרה על הנתבע להציב מטלטלין או חומרי בנייה ברכוש המשותף, למעט קורות ברזל. כן נדרש הנתבע להנחות את הקבלן לסלק כל יום שאריות בנייה, וככל שנדרש, יש להניח את אלו בחצרו הפרטית של הנתבע. "מצופה מכל הנוגעים בדבר לנהוג בהבנה ובסבלנות ביחס לאי הנוחות הנגרמת בתקופה זו. זאת, מבלי לגרוע מחובתו של הנתבע לצמצם ככל שניתן את המטרד", פסקה המפקחת.
שבועיים לאחר מכן פנה התובע לבית המשפט בטענה שהנתבע מפר את הוראת המפקחת. "הנתבע מפר את פסק הדין וממשיך לבצע עבודות בשטח המשותף. על כן, נתבקש בית המשפט לאכוף על המשיב קנס או מאסר או בכל דרך אחרת למלא את פסק דינה של המפקחת".
טרם הוגש כתב הגנה בתיק זה.