במהלך סוף השבוע דיווחו תושבים מקרית ביאליק, כי הבחינו בתן שמסתובב ברחובות העיר ואף בחצרות הבתים. יקי בר, תושב רחוב שבטי ישראל, סיפר: "בלילה שבין חמישי לשישי ראינו פתאום תן בתוך הגינה של הבית שלנו, הוא החל לברוח לכיוון רחוב שבטי ישראל", הסביר.
2 צפייה בגלריה
תן מסתובב ברחובות קרית ביאליק, השבוע
תן מסתובב ברחובות קרית ביאליק, השבוע
"מחפש אחר מזון". תן ברחובות קרית ביאליק
(צילום: פרטי)
"יש תופעה מוכרת של תנים שמסתובבים בקריות, החשש הגדול הוא מחלת הכלבת". תושבים נוספים דיווחו בשבועות האחרונים למוקדים העירוניים על הופעת תנים גם בקרית ים, מוצקין ובביאליק, ברחובות ואף בחצרות הבתים, בעיקר בשעות הערב המאוחרות והלילה.
"הם נכנסים לחצרות הבתים ומחטטים בפחים – הילדים שלנו חוששים לצאת מהבית, מישהו חייב לטפל בבעיה", אמרה אם לשני ילדים מקרית ביאליק.
ד"ר דוד דדיה, הווטרינר העירוני: "יש תנים שמסתובבים בקרית ביאליק, מוצקין וים, יש ערבים שיש שקט לחלוטין ויש ימים שאנחנו מקבלים לא מעט קריאות מתושבי הקריות על תנים משוטטים. זה קורה כי בתקופה זו יש להם מעט מזון והם מחפשים אחר מזון ברחובות, בקרבת בני האדם ובפחי האשפה. רק לאחרונה נפגשנו בעניין זה שוב עם רשות הטבע והגנים במטרה לקיים מספר פעולות על מנת להמעיט בכמות התנים".

2 צפייה בגלריה
האכלת חתולי רחוב
האכלת חתולי רחוב
"אין להשאיר לחיות מחמד מזון ומים בכלים פתוחים". האכלת חתולי רחוב
(צילום: פרטי)

אחת הפעולות שעתידה העירייה לבצע היא פרסום לתושבים לגבי שמירה על פחי האשפה, חדרי האשפה, ניקיון והאכלת חתולי הרחוב: "משום שאנו יודעים מה מביא את התנים לקרבת בני האדם, אנו מוציאים מידע לתושבים ובו אנו מבקשים להקפיד על סגירת פחי האשפה, סגירת חדרי האשפה, להקפיד לא להשאיר שקיות זבל מחוץ לפחים, גם בפארקים אנו נחליף בהדרגה לפחים עם מכסים שחיות בר לא יוכלו לפתוח.

קראו עוד:

"בנוסף, חשוב שמי שמאכיל חתולי רחוב ייתן בכמות שחתולי הרחוב יצליחו לסיים, ומה שלא, ייאסף, כדי לא למשוך חיות בר. אין להשאיר לחיות מחמד מזון ומים בכלים פתוחים מחוץ לבית", מסביר ד"ר דדיה.
אך יותר מכל, החשש העיקרי של התושבים הוא מפגישה עם תן שנגוע בכלבת. ד"ר דדיה מסביר: "כבר 25 שנים שאין כלבת בקריות, מתחילת השנה נמצאו 25 מקרי כלבת, 15 מתוכם התגלו בתנים, אבל אף אחד מהם לא בקריות.
"התרעתי בפני רשות הטבע והגנים מהחשש שזה יתפשט לכיוון שלנו, ולכן גם אנחנו וגם רט"ג מפזרים חיסוני כלבת אוראליים למניעת התפשטות מחלת הכלבת. אבל תושבים שרואים שהתן בורח ולא מנסה להתקרב או לתקוף, לא צריכים לחשוש כי זה לא תן שחולה".
יצוין, כי תנים הם חיות בר מוגנות. אסור לפגוע בהם או ללכוד אותם ללא היתר בכתב מרשות הטבע והגנים.
בעיריית קרית ביאליק מבקשים מן התושבים להקפיד על הכללים שימנעו התרבות של תנים בקריות, ובנוסף לדווח למוקדים העירוניים על תנים שמסתובבים. ד"ר דדיה: "כל הפניות מועברות למחלקות הווטרינריות של העירייה ומטופלות".