דייג תושב הקריות, שנתפס דג בתקופת הרבייה של הדגים, פנה לבית המשפט בבקשה להורות למשרד החקלאות להשיב לו את סירתו ואת ציוד הדיג, שהוחרמו ומשמשים לפרנסתו. לדבריו, הוא הגיע לפת לחם ומתגורר במחסן ששייך לחברו במעגן הדיג קישון.
1 צפייה בגלריה
סירת דיג בקישון (למצולם אין קשר לידיעה)
סירת דיג בקישון (למצולם אין קשר לידיעה)
סירת דיג בקישון (למצולם אין קשר לידיעה)
(צילום ארכיון: גיל נחושתן)
בית המשפט נעתר לבקשתו להשיב את הציוד, אולם בכפוף לערובה כספית בסך 30 אלף שקל, אותם אין לו יכולת להשיג. בשבוע שעבר הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה. "סירת דיג ואביזריה, שהם כל רכושו עלי אדמות של העור,ר ומקור יחיד לפרנסתו וקיומו, נתפסו בשל חשד לעבירה מסוג עבירת קנס מינהלי שסכומו 1,500 שקל", נכתב בערעור.
קראו עוד >>
בתחילת יוני, עם תחילת עונת הרבייה של הדגים, בה הדיג אסור, הבחינו פקחי רשות הטבע והגנים באדם על סירה מול חוף עתלית, הנחשד כעוסק בדיג. הם הגיעו לסירה, ובחיפוש בה נמצאו 24 דגים מסוג דקר בגודל 24-37 ס"מ, בניגוד לתקנות הקובעת מינימום גודל של 40 ס"מ. עוד נטען כי במעמד התפיסה לא שיתף הדייג (54) פעולה עם הפקחים, והשליך חלק מהשלל לים על מנת להסתיר ראיות.
בחקירתו בתחנת השיטור הימי בנמל חיפה הודה כי ביצע דיג אסור בתקופת הרבייה, ושהוא מודע לאיסור. בגין מעשיו, סירתו וציוד הדיג שלו נתפסו, ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום. במשרד החקלאות טוענים שאין מדובר בעבירה ראשונה של הדייג, וכי עד כה הוטלו עליו שלושה קנסות מינהליים.
ביום רביעי שעבר, פנה הדייג לבית משפט השלום בקריות, בבקשה להחזיר לו את הציוד על מנת שיוכל להתפרנס. הדייג (54), אב לחמישה, נותר לדבריו חסר כל בגלל חובות, והוא מתגורר כעת במחסן במעגן הדיג קישון, השייך לחברו.
"אין מדובר במילים ומספרים, כי מן הראוי לבחון בראייה אמפתית את המצב אליו נקלע המבקש: תקופת הקורונה וזיהום הנפט גרמו למצב של העדר יכולת של הדייגים להתפרנס. הכרזת תקופת רבייה עם איסור דיג של מעל חודשיים, כולל השבתה מוחלטת של 40 יום וללא כל פיצוי – שללה ושוללת מהמבקש ומכלל הדייגים את היכולת להתפרנס", כתב בא כוחו, עו"ד בומה ברחד. "המבקש הגיע לפת לחם, וממשיך לשאת בתשלומי ביטוח ועגינה עבור הסירה, מצא עצמו במצב בו הוא נזקק להישען על חסדי חבריו כדי לאכול".
השופטת סימי פלג קימלוב נעתרה לבקשתו, אך הציבה כתנאי להחזרת הרכוש הפקדת ערובה כספית של 30 אלף שקל. ביום שלישי הוא ערער לבית המשפט המחוזי בחיפה, בבקשה להחזיר לו את הציוד ללא הפקדת ערובה והמרתה בערבות עצמית.
"בקשה להחזרת תפוסים המשמשים את העורר לפרנסתו: סירת דיג ואביזריה שהם כל רכושו עלי אדמות של העורר ומקור יחיד לפרנסתו וקיומו, אשר נתפסו בידי המשיבה בשל חשד לעבירה מסוג עבירת קנס מינהלי שסכומו 1,500 שקל", כתב עו"ד ברחד.
פורסם לראשונה: 08:11, 27.07.21