תושבת הקריות, בת 70, שהגיעה לראות דירה בפרויקט בנייה חדש בחיפה, מעדה על סבכות (גדרות מתכת קלועות שתי וערב) שהיו על שביל הגישה, נפצעה בעיניה ואיבדה את הראייה בעין ימין. בהסכם פשרה שנחתם השבוע סוכם כי החברה תשלם לה פיצוי בסך 250 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
קשישה מעדה
קשישה מעדה
התובעת חוותה טלטלה נפשית קשה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בתביעה שהגישה התובעת, באמצעות עו"ד יעקב פלדשטיין, נגד חברת 'נורה יזמות הכרמל בע"מ' וחברת הביטוח הפניקס, טענה כי בחודש יולי לפני שנתיים הגיעה יחד עם בעלה להתרשם מדירה בפרויקט בנייה ברחוב אידר בחיפה. את פניהם קיבל המתווך, שהוליך אותם בשביל גישה צר, עליו מפוזרות סבכות מתכת. לאחר סיור קצר בדירה, פנו שלושתם לצאת מהאתר. התובעת, שניסתה לפלס את דרכה בין סבכות המתכת, נתקלה באחת מהן ומעדה על פניה. כתוצאה מהנפילה, דיממה מעינה, ופונתה על ידי בעלה לבית החולים כרמל.
בעקבות פציעתה, התובעת אושפזה בבית החולים למשך שישה ימים, במהלכם נאלצה לעבור ניתוח בעינה. בהמשך נאלצה לעבור שלושה ניתוחים נוספים. "עקב התאונה סובלת התובעת מחוסר ראייה הלכה למעשה בעין ימין, ללא תיקון", נכתב בתביעה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יעקב פלדשטיין
עו"ד יעקב פלדשטיין
עו"ד יעקב פלדשטיין
(צילום: פרטי)
"עקב נזקי התאונה הקשים, חוותה התובעת טלטלה נפשית קשה, בעקבותיה פנתה מספר חודשים לאחר התאונה לטיפול נפשי אצל פסיכולוגית קלינית. כפי שניתן להתרשם, במהלך הטיפול אובחנה כסובלת מ'תסמונת פוסט טראומתית בעוצמה בינונית בעקבות התאונה', הבאה לידי ביטוי ב'תסמיני חרדה משמעותיים, בהם התקפי פאניקה, הימנעויות מפעילויות שונות כמו נהיגה ויציאה מהבית בשעות החשיכה, וקשיי שינה שבעטיים נאלצה להיעזר בכדורי שינה'".
עוד נטען בתביעה, כי חרף ידיעתן של הנתבעות כי צפויים להגיע מבקרים למקום, לא הוכשר שביל גישה בטיחותי. כמו כן לא הופנתה תשומת ליבם של המבקרים לסיכונים הקיימים באתר, ולא ציידו אותם בציוד מגן מתאים.
במסגרת הסכם פשרה שנחתם בימים האחרונים בין הצדדים, סוכם כי חברת הבנייה, באמצעות חברת הביטוח, תשלם לתובעת פיצוי בסך 250 אלף שקל.