בית משפט השלום בחיפה פסק כי דייג תושב סכנין,, שבדה האשמות נגד מנהל מרחב ברשות הטבע והגנים על איום ברצח, ישלם לו פיצוי בסך 120 אלף שקל, והוצאות משפט בסך 30 אלף שקל, בעקבות תביעת דיבה שהגיש מנהל המרחב נגד הדייג.
1 צפייה בגלריה
סירת דיג בקישון (למצולם אין קשר לידיעה)
סירת דיג בקישון (למצולם אין קשר לידיעה)
סירת דיג בקישון (למצולם אין קשר לידיעה)
(צילום ארכיון: גיל נחושתן)
על פי פסק הדין, בדצמבר 2018 הגיש הדייג בתחנת משטרת משגב תלונת שווא, לפיה מנהל המרחב, העוסק בין תפקידיו בשמירת טבע בסביבה הימית והחופית ואכיפת דייג לא חוקי, איים עליו ברצח. הוא הגדיל לעשות ופרסם באותו יום בו הגיש את התלונה גם סרטון עצמי (סלפי) בקבוצת דייגים בפייסבוק, המונה אלפי חברים, בו הוא מאשים את מנהל המרחב בניסיון לפגוע בו, וכולל אמירות של "השליף אקדח על הראש שלי מטווח אפס והבטיח לי שבסוף הוא יפוצץ לי את הראש". זאת כאשר הוא למעשה מתאר מפגש ותקרית ביניהם שכלל לא התרחשו במציאות.
בעקבות הגשת התלונה נחקר מנהל המרחב במשטרה. החקירה כללה גם בדיקת פוליגרף, בה נמצא דובר אמת, ותיאור השתלשלות הדברים שתיאר נתמך בראיות ובעדויות נוספות. עם סיום החקירה נסגרה התלונה נגדו בעילה של היעדר אשמה. הדייג מבחינתו סירב לעבור בדיקת פוליגרף בנוגע לגרסתו, ולא הציג ראיות ועדויות אחרות התומכות בה.
בעקבות תלונת השווא ופרסום הסרטון הפוגעני עם ההאשמות הקשות בקבוצת הפייסבוק, הגיש מנהל המרחב תביעת דיבה נגד הדייג על הוצאת לשון הרע, שבמרכזה ניסיון לפגיעה ופגיעה בשמו הטוב, במשרתו ובכוח ההשתכרות שלו, תוך טענה לכוונת זדון מצד הדייג, כאשר גם כשניתנה לו הזדמנות להסיר את הפרסומים ולהתנצל, הוא סירב לעשות זאת.
בפסק הדין קבע השופט כי עדות הדייג לגבי אירוע האיום ברצח היתה מלאה סתירות פנימיות וסתירות מול עדויות אחרות, ואילו מנהל המרחב הצליח להוכיח את גרסתו באופן סדור וקוהרנטי לגבי השתלשלות הדברים.
השופט ציין כי האשמות הדייג בפרסומים (תלונת השווא והסרטון שפורסם), שייחסו למנהל המרחב עבירה פלילית חמורה של איום ברצח באמצעות נשק, יש בהן כדי להשפיל את המנהל, לבזות אותו, לפגוע בשמו הטוב בארגון בו הוא עובד ובפרנסתו.
כמו כן, הסרטון שפורסם באינטרנט וזכה לחשיפה רבה גרר תגובות קיצוניות שגרמו למנהל המרחב לחוש מאוים.
השופט קבע כי מתקיימים התנאים לעבירה על איסור לשון הרע וקיבל את התביעה שהוגשה, תוך חיוב הדייג לשלם למנהל המרחב פיצוי בסך 120 אלף שקל והוצאות משפט בסך כ-30 אלף שקל.
את התביעה מטעם רשות הטבע והגנים הוביל עו"ד בן קרפל.
עו"ד שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים, "דמם של עובדי ציבור נאמנים אינו הפקר. הרשות תעמוד בפרץ נגד אלו המבקשים לעשות כן כנגד פקחיה המסורים".
פורסם לראשונה: 09:52, 13.01.22