לקראת מועד הבחירות המקומיות שייערך בסוף חודש פברואר חושף המועמד לראשות העיר יונה יהב את תכנית הפיתוח שלו עבור שכונת קרית חיים.
4 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
חושף תכניות. יהב
(צילום: גביש מדיה)

את תכנית הפיתוח גיבש יהב יחד עם שלוש חברות סיעתו, תושבות קרית חיים, סופי נקש, זהבית לוי בן דוד וצילה ברוך.
התכנית כוללת פינוי מהיר של המפעלים משטחי השכונה, בראשם חוות המכלים של תש"א, שכיום מתחזקות מכלי ענק של 50 אלף טון דלקים גולמיים במרחק של כמה עשרות מטרים מבנייני מגורים בשדרות דגניה.
פינוי המפעלים והמתקנים הפטרוכימיים מקרית חיים תתאפשר בעקבות התוכנית הממשלתית להבראת מפרץ חיפה, תוכנית שעל פי לוח הזמנים שפרסמה, תביא לסגירת בזן כבר בתוך 6 שנים.
יהב מצהיר כי יפעל לזירוז לוח הזמנים וסגירת המפעלים המזהמים, לרבות חוות המיכלים בקרית חיים שתפונה, ולאחר ניקוי הקרקע, ייבנו בשטח העצום שיתפנה מבני מגורים, מסחר ומוקדי תעסוקה נקיה.

4 צפייה בגלריה
מכל תשן. ישן וקרוב לבתים
מכל תשן. ישן וקרוב לבתים
מכל תשן. ישן וקרוב לבתים
(צילום: גיל נחושתן)

מעבר לפינוי המפעלים, יהב מצהיר כי יקדם התחדשות עירונית משמעותית וענפה באזורים המאופיינים כיום בבניינים משנות ה-50, ביניהם רחובות טרומן הסמוך לים, שדרות דגניה בקרית חיים המערבית, אך גם ברחובות שבטי ישראל, בן וצייטלין בקרית חיים מערבית.
יהב מעריך כי יישום תכנית זו תוביל להגעת משפחות צעירות לשכונה הוותיקה וצמיחתה של הקריה.

4 צפייה בגלריה
שדרות דגניה כיום
שדרות דגניה כיום
שדרות דגניה כיום
(צילום: דורון סולומון)

חלק משמעותי נוסף בתכנית הפיתוח שמציג יהב הוא הקמתה בקרית חיים של רצועת חוף ים מהיפות בישראל. יהב מבטיח כי את התקצוב לכך ידאג להעביר כבר בתקציב העירייה הראשון, בשותפות עם משרדי הממשלה וחברת נמלי ישראל.
"לצד ההנאה לתושבי קרית חיים שתסב הטיילת החדשה האטרקטיבית ושובר גלים מרשים וייחודי שבכוונתי להקים, אני מעריך כי גם תיירים רבים יגיעו ליהנות מהם. הדבר ישפיע לטובה כמובן כלכלית על העסקים בקריית חיים וכן על ערך הנדל"ן".

4 צפייה בגלריה
חוף קרית חיים, השבוע
חוף קרית חיים, השבוע
מוקד תיירות. חוף קרית חיים
(צילום: ניר בלזיצקי)

קראו עוד:

המהפך שמתכנן יהב לקרית כולל גם טיפול בנושא התרבות, וראש העיר לשעבר מבטיח להחזיר לקריה אירועי תרבות כדוגמת "צובחוץ" והופעות של מיטב אמני ישראל.
בהיבט מיגון קרית חיים, יהב מבטיח הצבת ממ"דים ניידים בכל מוסדות החינוך.
יהב: "אחרי חמש שנים של נסיגה בהן חיפה וקריית חיים נתקעו בכל תחומי החיים, אני מתכוון להזניק תוכנית עוצמתית הדורשת ראש עיר מנוסה ואחראי, אשר יוכל להוביל אותה לכדי יישום ממשי מתוך ניסיון ויכולות תכנון וביצוע. כך עשיתי כשכיהנתי כראש עיר, ואת שלא הספקתי לעשות – בכוונתי לעשות ובעוצמה עם חזרתי לתפקיד ראש העיר".