בניהו ביטון ז''ל, גדל בירושלים בבית מעורב למשפחה מעורבת מכל קצות הקשת של החברה הישראלית - דתיים וחילונים, ימין שמאל, מזרח ומערב. לבניהו היתה תשוקה עמוקה למוסיקה כבר מגיל קטן. הוא למד לנגן על כלי נגינה רבים בהם גיטרה קלאסית וחשמלית, קלידים, פאנטם, חליל צד, סאז, ועוד כלים מיוחדים.
2 צפייה בגלריה
בניהו ביטון ז״ל. מוזיקאי מוכשר
בניהו ביטון ז״ל. מוזיקאי מוכשר
בניהו ביטון ז״ל. מוזיקאי מוכשר
(צילום: באדיבות המשפחה)
ב-7 באוקטובר, חודשיים אחרי שהשתחרר מהשירות הסדיר בצה״ל, בניהו יצא עם חבריו מאור גרציאני ז''ל ויונתן סמרנו ז''ל לבלות במסיבת נובה. כשהחלה מתקפת הטילים, הם עזבו את המסיבה ונסעו להסתתר בקיבוץ בארי, שם נרצחו על ידי מחבלים. לדברי אחותו נועה, "בניהו חי בשמחה, הוא קידש אותה וידע לחיות כמו שרבים וטובים טרם למדו״.
השבוע, יצא לאור השיר ''לעמוד זקוף לחיים'' שנכתב, הולחן ובוצע על ידי בניהו ביטון ז''ל, שנרצח בשבעה באוקטובר, במסיבת נובה. השיר הופק בזכות הסרטונים שהותיר. בהם צילם את עצמו שר. האזינו לשיר:
(השיר האחרון של בניהו)
משפחתו של בניהו מספרת שתמיד, בכל רגע ובכל מקום נהג לשיר ולנגן ולכל מקום שהלך הסתובב עם הגיטרה שלו. ״בניהו ידע לגעת בעומק של כל אדם שמולו ולדבר אל נפשו הפנימית, לא משנה מהיכן הוא בא, מה הוא עבר, ובאיזה צד הוא במפה הפוליטית או הדתית. כל דבר חיצוני שכזה לא הפריע לבניהו להתבונן בעיניים של כל אדם ולהתחבר אליו באמת, באופן פשוט ועמוק, להעניק לו חיבוק, חיוך ואהבה. כך, בדרכו הטהורה, חיבר בין כל קצוות הקשת של החברה הישראלית, ממגנט אליו אנשים שבאו להידבק בצחוקו העמוק ובקולו העוצמתי״.

2 צפייה בגלריה
בניהו ביטון ז״ל. מוזיקאי מוכשר
בניהו ביטון ז״ל. מוזיקאי מוכשר
בניהו ביטון ז״ל. מוזיקאי מוכשר
(צילום: באדיבות המשפחה)

כחלק מפרויקט "נצח" המעניק קול, במה והמשכיות למוסיקה ולאומנות שייצרו הנרצחים והנופלים במלחמת ״חרבות ברזל״. "נצח" הוקם על ידי חמישה מוסיקאים ומפיקים נתי וייס, רועי זינגר, נועם בן שבת, תום חלד, לי אוסי ונועה יפה, שחבריהם ובני משפחותיהם נרצחו במסיבה.
אחותו של בניהו, נועה, מספרת כי "לבניהו היתה תשוקה גדולה למוסיקה והמטרה שלו בחיים היתה לתת חיבוק, אהבה וניגון לכל אדם שפגש בדרכו. לעבוד עם חברי פרויקט נצח באולפן ולהוציא לאור את השירים של בניהו, מעניק לי תחושה של עוד מעט מהרגעים היפים שלנו ביחד, כשהיינו מנגנים, שרים ויוצרים מוסיקה".
הוא כתב, הלחין ושר ומאז שהיה ילד קטן, היינו מנגנים ביחד בכל רגע פנוי, מייצרים לעצמנו עולם קסום של צלילים וקולות של שני אחים הקשורים בנפשם. אלו הרגעים שאני הכי מתגעגעת אליהם ושום דבר לא יכול להשלים את הבור, הכאב והחסר שנותר בי. לעבוד עם החברים של פרויקט נצח, באולפן ולהוציא לאור את השירים של בניהו, מעניק לי תחושה של עוד מעט מהרגעים היפים שלנו ביחד, כשהיינו מנגנים, שרים ויוצרים מוסיקה. בחייו ובמותו עמד זקוף לחיים״. יהי זכרו ברוך