יאנה בלום (25), תושבת ראשל"צ היא הנהגת החשודה בגרימת התאונה החזיתית שהתרחשה ביום העצמאות על כביש 40. בתאונה נהרג התינוק, מעיין דומנוביץ', בן 10 חודשים בלבד במותו. בלום, שנפצעה קשה בתאונה, טענה בחקירתה שאינה זוכרת ממנה דבר. מעצרה הוארך ביומיים.
3 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
(צילום: מתוך אינסטגרם)
התאונה הקטלנית התרחשה ביום העצמאות האחרון על כביש 40. על פי החשד בלום שהייתה תחת השפעת סמים ואלכוהול, סטתה מנתיבה ופגעה חזיתית ברכב שבו נסעו בני משפחה מהישוב נוקדים.
בתאונה נהרג התינוק מעיין, אביו ואחיו בן ה-7 נפצעו באורח אנוש. גם בלום נפצעה קשה בתאונה. אין זו פעם ראשונה שבלום נתפסת כשהיא נוהגת תחת השפעת אלכוהול. ב-2017 קיבלה קנס כשנתפסה נוהגת בשכרות בראשון לציון. במסגרת הסדר טיעון, שהושג לבשל ליקויים של המשטרה בתיק, פסק בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה על פסילת רשיונה לשלושה חודשים והטיל עליה קנס של 500 שקלים בלבד.

3 צפייה בגלריה
התינוק מעיין ז"ל
התינוק מעיין ז"ל
התינוק מעיין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

דיון הארכת מעצרה של בלום בבית המשפט התקיים בהיעדרה, מאחר והיא מאושפזת בבית החולים סורוקה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בחמישה ימים בטענה למסוכנות. בלום עצמה טענה בחקירתה כי היא אינה זוכרת מה קרה באירוע. אחד מעורכי דינה, גיא שמר, אמר לאתר ynet כי, "מדובר בצעירה נורמטיבית ששירתה בחיל המודיעין ועובדת למחייתה כגרפיקאית.
"היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה?". עוד אמר שמר כי "המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון, אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה, וביקשה להשתתף באבלה הכבד של המשפחה".

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

קראו גם:

מעצרה של בלום הוארך, והשופטת עירית קויפמן קבעה כי יש חשד סביר נגדה: "על פי החשד המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". עוד קבעה השופטת כי אכן יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר לנוכח עבירה דומה שביצעה בלום.
סניגוריה, עורכי הדין גיא שמר ושלמה ערד, מסרו בתגובה: "מרשתנו מצויה במצב נפשי קשה מאוד ועם היוודע לה תוצאות התאונה היא לקתה בהלם וזעזוע. היא מבקשת להשתתף באבלה הכבד של המשפחה ומייחלת להחלמת הפצועים. היא נפצעה באורח קשה בתאונה ועוברת סדרת ניתוחים בבית החולים. מרשתנו אינה זוכרת דבר מהתאונה, ועל כן לא נתייחס להיבטי התאונה ונמתין לסיום חקירת המשטרה".
פורסם לראשונה: 08:46, 30.04.23