תושבת רחוב גוש חלב בת 90 מקרית ביאליק הגישה לבית משפט השלום בקריות תביעה על סך 135 אלף שקל נגד עיריית קרית ביאליק ופקיד היערות מחוז צפון, בטענה כי עצים שנשתלו ברחוב, קרוב לביתה, גרמו לפגיעה ולנזקים במערכת הביוב בביתה.
2 צפייה בגלריה
עצי פיקוס בסביבה עירונית (לצילום אין קשר לכתבה)
עצי פיקוס בסביבה עירונית (לצילום אין קשר לכתבה)
עצי פיקוס בסביבה עירונית
(צילום להמחשה: דנה קופל)
מהתביעה, עולה כי התובעת מתגוררת מזה שנים באותו בית, יחד עם מטפלת סעודית. "במקום שהתובעת תזכה, ולו מפאת גילה, לחיים שלווים ותקינים בביתה, מעשיה ומחדליה של הנתבעת מפרים את שלוות חייה, מקשים עליה את המגורים בביתה וגורמים לה לנזקים ממונים ובלתי ממוניים" נטען בתביעה.
הטענה המרכזית היא כי העירייה שתלה בקרוב לבית התובעת עצי פיקוס, כאשר חלק מהעצים גובלים בחצר ביתה. "לפני מספר שניט החלה התובעת לסבול מסתימות חוזרות ונשנות במערכות הביוב והאינסטלציה בביתה, לרבות במערכת השירותים, המקלחת והברזים.
התובעת ובנה נאלצו להזמין בכל פעם אנשי מקצוע שונים כדי לטפל בתקלות ובמטרדים, והובהר לה כי המקור לתקלות הינו עצי הפיקוס הגובלים בביתה של התובעת, ששלחו את שורשיהם אל גינת התובעת, אל תוך מערכות הביוב והאינסטלציה וגרמו לסתימות, ואף שלחו שורשים לתוך ביתה של התובעת באופן שפוגע במרצפות ובקירות ביתה".

2 צפייה בגלריה
עצי פיקוס בקרית ביאליק
עצי פיקוס בקרית ביאליק
עצי פיקוס בקרית ביאליק
(צילום: מיכל ראובן)

בתביעה נטען עוד: "שתילת העצים על ידי הנתבעת בסמוך לביתה של התובעת גרמו וממשיכים לגרום וגורמת לה הן לנזקים ממוניים והן לנזקים בלתי מממוניים ברורים. התובעת ובנה ניסו לפנות לעירייה מספר רב של פעמים בבקשה לכריתת העצים כדי להביא להפסקת המטרדים ואף צירפו לפניותיהם חוות דעת של אגרונום, מהנדס, אנשי מקצוע לרבות אינסטלטורים ואנשי גינון, שעמדו כולם על הצורך המיידי בהסרת העצים שנשתלו על ידי הנתבעת ועל הנזקים שנגרמו לתובעת.
"דא עקא, שפניות התובעת, באמצעות בנה, בכתב, בעל פה, בשיחות טלפון ובמכתבי ההתראה נפלו על אוזניים ערלות, ולא נותר להם מנוס אלא להגיש תביעה זו".

קראו עוד:

התובעת מבקשת שבית המשפט יוצא צו המורה לעירייה לפעול לכריתה מיידית של העצים ופקיד היערות לאשר את הכריתה וכן לחייב את העירייה בתשלום פיצויים בסך 135 אלף שקל בגין הנזיקין שנגרנו לנכס התובעת.
הפיקוס נחשב לעץ מאוד פופולרי בארץ בעיקר בזכות עלוותו הירוקת עד, אולם אי ההתאמה של הפיקוס לסביבה העירונית באה לידי ביטוי בראש ובראשונה בשורשים החזקים שלו. מאחר שמדובר בצמח חזק ועמיד שאינו דורש השקיה סדירה, השורשים שלו מפותחים במיוחד, דבר שבא לידי ביטוי בצימוח מהיר לכל הכיוונים ובכל העומקים תוך הפגנת יכולות מרשימות בכל הקשור להתמודדות עם מכשולים כמו ריצוף, שבילים ואפילו צינורות ביוב, מה שגורם לעתים קרובות לנזקים קשים ובצורך לכרות את העץ.
טרם הוגש כתב הגנה בתיק.