התרגשות עד דמעות ואדישות: כך הגיבו הוריו של סמ"ר רז מינץ ז"ל, תושב קרית מוצקין, לאחר שנודע להם שאחד מחברי החוליה שרצחה את בנם, יאסין רביע, חוסל ביום ראשון ברפיח.
3 צפייה בגלריה
אורה ויואב מינץ
אורה ויואב מינץ
אורה ויואב מינץ
(צילום: עמית מגל)
רז מינץ ז"ל, בנם של אורה ויואב נפל ב-2.11.2001. הוא נולד במוצקין, אח לגיא צבי, גל ואור. בליל שבת ההוא, בעת ששימש מפקד מחסום בין עופרה לבית אל, ניגש לבדוק רכב ממנו נורו כמה כדורים. הוא איבד את הכרתו ונפטר כעבור מספר דקות. רז נקבר בחלקה הצבאית בבית העלמין צור שלום.

3 צפייה בגלריה
רז מינץ ז"ל
רז מינץ ז"ל
רז מינץ ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
ברכב ממנו נורו הכדורים ישבו ארבעה מחבלים: מפקד החוליה, ג'סר איסמעיל ברגותי שירה ברז, יאסין רביע ועוד שני מחבלים. החוליה נתפסה, ברגותי נדון ל-9 מאסרי עולם ויאסין ל-2 מאסרי עולם. שניהם שוחררו בעסקת שליט בעוד ששני המחבלים הנוספים עדיין מרצים עונש בכלא הישראלי.
המחבל יאסין רביע שגורש לעזה, ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. בעברו ביצע מספר פיגועים רצחניים, בהם פיגועים בשנים 2001 ו־2002 בהם נהרגו חיילי צה"ל.

3 צפייה בגלריה
ראש מטה חמאס בגדה שחוסל ברפיח. יאסין רביע
ראש מטה חמאס בגדה שחוסל ברפיח. יאסין רביע
ראש מטה חמאס בגדה שחוסל ברפיח. יאסין רביע

יאסין חוסל עם עוד מחבל בכיר ממטה הגדה חאלד נגאר בתקיפה של צה"ל ברפיח ביום ראשון בלילה. בבוקר קיבלו בני משפחת מינץ את ההודעה על כך.
אורה לפר מינץ: "זה שהרגו אותו זה לא נותן לי שום דבר. מה שייתן לי שלא יהיו עוד אימהות שכולות כמוני ויחזרו מהר החטופים בעסקה כוללת. מי שחשובים כיום הם בני משפחות החטופים שממלאים אותי בדמעות ואני רק רוצה שיחבקו במהרה את הילדים שלהם. אז ארגיש באמת שמחה".

קראו עוד:

ידוע לך מה היה חלקו של יאסין ברצח רז?
"לא ממש. לא התמצאתי, גם לא עניין אותי. הדבר היחיד שמעניין אותי זה שלא תהינה עוד אימהות במקום שלי".
יואב מינץ, כיום תושב נהריה: "יאסין וברגותי שוחררו בעסקת שליט. את ברגותי עדיין לא תפסו ואני לא יודע להיכן שוחרר. התרגשתי מאוד לשמוע את הבשורה הזו, כי הזמן הרב שעבר מאז, כמעט 23 שנים זה יותר מידי זמן עד שהוא נתפס. אני בדעה שאדם שנוטל חיים של אחר, צריך להיענש באותה דרך, בגזר דין מוות. אני בטוח שיחלקו עלי אבל זה לא סותר את העובדה שאנחנו, המשפחה כולה, הסכמנו לשחרור הרבה אסירים חלקם עם דם על הידיים בתמורה לשחרור שליט".
שמחת?
"לא. זו התרגשות מהולה בדמעות, שלא יודע בדיוק מה היא מבטאת. כשקצינת הנפגעים התקשרה, מצאתי עצמי דומע. מקווה שיסגרו את המעגל גם עם היורה, ברגותי".