הלכו הצמיגים: תושב קרית אתא הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה בסך 5,000 שקל נגד עיריית קרית אתא ותאגיד המים 'מעיינות אתא', בגין נזקים שנגרמו למכונית הטסלה החדשה שלו, לטענתו, בשל רשלנותם של הנתבעים.
2 צפייה בגלריה
מכונית הטסלה של התובע
מכונית הטסלה של התובע
מכונית הטסלה של התובע
(צילום: פרטי)
מכתב התביעה עולה, כי התובע נסע בחודש פברואר השנה ברחוב כנרת בקרית אתא. "לפתע נפגע הרכב מבור שהיה פעור באמצע הנתיב, ושלא ניתן היה להבחין בו במהלך הנסיעה", ציין. "כתוצאה מהתאונה, נגרמו לרכבו של התובע, טסלה חדשה, נזקים בשני הצמיגים". לטענתו, הוא נאלץ להחליף צמיגים וגם לעשות איזון גלגלים.
בעקבות המקרה פנה התובע למוקד העירוני בקרית אתא, על מנת לדווח על המפגע הבטיחותי המסוכן. לדבריו, הבור כוסה אחרי מספר ימים. לאחר שהחליף צמיגים ברכבו, הוא פנה למחלקה המשפטית של העירייה, שלאחר בירור, הפנתה אותו לתאגיד המים, מעיינות קרית אתא.
2 צפייה בגלריה
הנזקים לצמיגי הרכב
הנזקים לצמיגי הרכב
הנזקים לצמיגי הרכב
(צילום: פרטי)
התובע מציין, כי תאגיד המים הוא זרוע של העירייה, ומבחינתו שני הגופים אחראים באותה מידה לתקינות הכבישים. לטענתו, עצם ההפניה לתאגיד על ידי העירייה, לאחר בירור הנושא, מהווה סוג של הכרה במפגע.
לדבריו, לאחר ההפניה לתאגיד, הוא לא קיבל כל תשובה. "כל הניסיונות של התובע במרדף בין שני הגופים לברר סטטוס פנייה נותרו ללא מענה, והאחד שלח אותו לאחר. הנתבעות מנהלות מסע התשה מול התושב שרכבו נפגע ונותר חסר אונים", ציין התובע.
בשיחה למייינט קריות אמר התובע: "ברגע הראשון פניתי לעירייה, והם אמרו לי שמי שאחראי זה תאגיד המים. פניתי גם אליהם, וקיבלתי תשובה שפנייתי התקבלה, ואקבל תשובה בתוך 14 יום, ומאז לא שמעתי מהם, למרות שפניתי כמה פעמים. אני לא אשם שהם מפילים את התיק אחד על השני. אני לא רציתי להרוויח דבר מהסיפור הזה, רק לכסות את העלויות שלי, ולכן בלית ברירה הגשתי תביעה".
התובע דורש פיצוי בסך 5,000 שקל, כולל ההוצאות בגין החלפת הצמיגים, העדרות מיום עבודה ועוגמת נפש.
מעיריית קרית אתא ותאגיד המים נמסר: "התביעה תתברר בבית המשפט".