לאור ההחמרה במצב הביטחוני וגל הטרור הפוקד את ישראל הודיעו הרשויות המקומיות בקריות הערב (שלישי) על תגבור פעילות השיטור העירוני, הפיקוח וכוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
מאבטח
מאבטח
ניידת פיקוח תבצע סיור אחת לשעה בכל אתר בנייה בקרית ים
(צילום המחשה: מוטי קמחי)
הערב (שלישי) התקיימה הערכת מצב של גורמי הביטחון בעיריית קרית ים יחד עם משטרת ישראל.
ראש העיר, דוד אבן צור, ומנכ״ל העירייה הנחו את המשטרה ואת הפיקוח העירוני להגביר נוכחות וסיורים סביב מוסדות החינוך ובתוך אתרי הבנייה.
מאבטחים חמושים יוצבו במוסדות חינוך הנמצאים בסביבת אתרי בנייה: אור אבנר, אורים/ביאליק, פסגות ים, סביונים. ניידת פיקוח תבצע סיור אחת לשעה בכל אתר בנייה.
מעיריית קרית ים נמסר: "אנו קוראים גם לציבור לגלות ערנות וזהירות וליצור קשר עם המשטרה בכל חשש לפעילות חשודה. עיריית קרית ים, ראש העיר, חברי מועצת העיר וועד העובדים מביעים את השתתפותם בצערן של משפחות ההרוגים, ושולחים תפילות החלמה מלאה ומהירה לפצועים".
2 צפייה בגלריה
תגבור כוחות הביטחון
תגבור כוחות הביטחון
תגבור כוחות הביטחון במחוז חוף, השבוע
(צילום: דוברות המשטרה)
ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי: ״ערב נוסף קשה. עוד פיגוע נוראי גבה הערב את חייהם של חמישה אזרחים נרצחים. הודעתי כבר שלשום על תיגבור סיורי הבטחון בעיר.
"בנוסף, נבצע בדיקות באתרי הבנייה לאיתור שוהים בלתי חוקיים. צוות מתנדבים ייעודי בג׳יפים יבצע סריקות יזומות ברחבי העיר ובסמוך לאתרי הבנייה. יש לציין כי עובדי אתרי בנייה הינם ישראלים נושאי תעודת זהות כחולה וכל בדיקה בעניינם תהא חייבת להיות ע״פ חוק, באישור ובתיאום המשטרה.
"גם השיטור העירוני מפעיל את מערך המתנדבים שלו לטובת העניין. אני שב ומבקש, המשיכו בשגרה שלכם והיו עירניים, הימנעו מלהפיץ סרטונים קשים לצפייה ברשתות החברתיות. תנחומינו למשפחות שאיבדו את יקיריהן״.
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק, מסר הערב למיינט קריות: "ביומיים האחרונים יש תגבור סיורי השיטור העירוני והמשטרה בסביבת מוסדות החינוך.
"השיטור הונחה על ידי לבצע פעילות ממוקדת באתרי הבנייה ובקרב העובדים. אנו מבצעים הערכת מצב עם המשטרה על תפיסת האבטחה בכלל מוסדות החינוך ומן הסתם יצאו הנחיות מפורטות על פיהן נפעל. לדעתי חשוב לשדר לילדים שיגרה וביטחון".
מעיריית קרית אתא נמסר: "ליבנו עם משפחות ההרוגים בפיגוע הירי המזעזע הערב. החל מתחילת השבוע תוגברה פעילות השיטור העירוני, הפיקוח וכוחות הביטחון, והיא תימשך גם במהלך התקופה הקרובה".
פורסם לראשונה: 22:21, 29.03.22