אחרי עיכובים שנמשכו חודשים ארוכים, כולל התדיינות משפטית ארוכה, מחר (שני) יצא לדרך פרויקט הרכבלית במפרץ חיפה.
3 צפייה בגלריה
רכבלית
רכבלית
רכבלית
(צילום: נתיבי ישראל)
פתיחת הרכבלית היא בעיקר בשורה משמחת עבור הסטודנטים מהטכניון והאוניברסיטה שיוכלו להגיע ליעדם בזמן קצר משמעותית, ובמחיר של נסיעה רגילה.
הפעלת הרכבלית מתאפשרת בזכות סיכום שנחתם בהובלת מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, בין המשרד והחברות נתיבי ישראל ויפה נוף, לבין החברה המבצעת "דופלמאייר" האוסטרית.
אורסאן סלמאן, מנכ"ל כבל אקספרס, שתפעיל את הרכבלית: "אנו שמחים להודיע על ההפעלה המסחרית שתחל מחר (שני). מאחלים נסיעה נעימה ובטוחה לכולם ומזמינים את קהל הלקוחות לחווית נסיעה ייחודית ומהנה".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל חברת כבל אקספרס, אורסאן סלמאן
מנכ"ל חברת כבל אקספרס, אורסאן סלמאן
מנכ"ל חברת כבל אקספרס, אורסאן סלמאן
(צילום: פרטי)
לפני כחודש החלו נסיעות ההרצה עם נוסעים ונוסעות, שנהנו משירות חדשני ומהיר ובימים האחרונים הושלמה המסירה של המיזם לידי המפעיל "כבל אקספרס" מקבוצת עפיפי.
קו הרכבלית, באורך 4.4 קילומטרים, מחבר בין מרכז התחבורה הגדול "מרכזית המפרץ", המשרת את תושבות ותושבי מטרופולין חיפה והצפון, לבין הטכניון, שכונת נווה שאנן, ואוניברסיטת חיפה במרומי הכרמל. הרכבלית תציע חיבור תחבורתי זול ומהיר בתדירות גבוהה.
הרכבלית כוללת 150 קרוניות שיצאו מהתחנה מדי 15 שניות ויסיעו עד 8 נוסעים ונוסעות בכל קרונית. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תיארך כ-10 דקות ובתוך 9 דקות נוספות יגיעו הקרוניות לאוניברסיטת חיפה.
3 צפייה בגלריה
רכבלית
רכבלית
אלטרנטיבה תחבורתית טובה ויעילה. רכבלית
(צילום: גיל נחושתן)
הנוסעים והנוסעות ברכבלית יוכלו להשתמש בכל אמצעי התשלום החלים בתחבורה הציבורית, לרבות כרטיס רב קו, מינויים תקופתיים ויישומוני תשלום, וייהנו מהנחות ומפטורים המקובלים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית.
בהמשך, תשולב הרכבלית במהפיכת "דרך שווה" ותיכלל בכרטיס החופשי הארצי ב-225 שקל בחודש (112.5 שקל לילדים, נוער ואזרחים ותיקים עד גיל 75; וחינם מעל גיל 75).
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אני גאה ושמחה שבנחישות רבה הצלחנו לחלץ את פרויקט הרכבלית בחיפה מתקיעות ארוכה, ובכך אפשרנו פעילות של אלטרנטיבה תחבורתית טובה ויעילה עבור הציבור בצפון הארץ.
במאמץ משותף יחד עם עיריית חיפה והחברות המעורבות, הגענו להסכמות והסרנו את חסם הפעלת הרכבלית. המשימה שלנו במשרד התחבורה היא לייצר כמה שיותר אופציות לנוע ממקום למקום כדי להפחית את השימוש ברכב הפרטי. כל כלי הסעת המונים חדש שאנחנו מוסיפות יוריד את הפקקים העומסים בכבישים, ואני שמחה שחיפה תהנה מהשירות התחבורתי החדש שהרכבל יציע".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "שמחה שאנחנו מענקים לתושבי חיפה כלי תחבורה חדשני ומהנה. המשרד ימשיך להקדיש תשומת לב ומשאבים על מנת לוודא שמשאבי ציבור שנותנים מוביליות של תחבורת המונים לא יהיו תקועים בסבך בירוקרטי, ויפעלו לטובת הציבור".
פורסם לראשונה: 21:28, 10.04.22