מיקי גולדווסר, אמו של החייל אודי גולדווסר ז"ל, שנהרג בעת ניסיון חטיפה של החיזבאללה בגבול הצפון ב-2006, תקפה השבוע בחריפות את תת אלוף במיל' גל הירש, ששימש באותה עת כמפקד האוגדה ובגזרה שלו באירוע החטיפה, שבו נהרגו אודי וחברו אלדד רגב ז"ל. הירש נאלץ לפרוש מהשירות לאור ממצאי ועדת החקירה בראשות אלוף במיל. דורון אלמוג שהטילה עליו אחריות לתקרית שגרמה למלחמת לבנון השנייה.
3 צפייה בגלריה
מיקי (מימין) עם אביו של אלדד רגב ז"ל ובעלה (משמאל) במקום שבו נהרגו הבנים
מיקי (מימין) עם אביו של אלדד רגב ז"ל ובעלה (משמאל) במקום שבו נהרגו הבנים
מיקי (מימין) עם אביו של אלדד רגב ז"ל ובעלה (משמאל) במקום שבו נהרגו הבנים
( צילום ארכיון: גיל נחושתן )
האם גל הירש ראוי להוביל את נושא החזרת החטופים?
גולדווסר: "לא, לא, לא, לא. גל הירש התגלה לאורך השנים כאדם שהתנהלותו בזויה בעיניי. בהתחלה הוא היה רק מפקד כושל, אבל מאז הוא הפך לשופר של בנימין נתניהו. אולי בעברו היה קצין שהראה יכולות אבל בעת תפקידו בצפון הוא התגלה כאפס. אם אז הייתה לי ממנו אכזבה כמפקד, עכשיו יש לי אכזבה ממנו כאדם פרטי, אדם שהפך לשופר, שמשרת אדם שבסביבתו משרתים אותו אנשים שהתנהלותם בזויה בעיניי".
יש לו יכולת להחזיר את החטופים?
"בוודאי שאין לו יכולת. הוא יכול להחזיק ידיים של חטופות שיוצאות מהשבי ולהצטלם, כפי שעשה בעת החזרת שתי החטופות, אבל זה הדבר היחיד שהוא יכול לעשות".

חטיפה היא חטיפה


אירועי יום 7 באוקטובר החזירו את גולדווסר לאותו בוקר של 12 ביולי 2006, אז אירע ניסיון החטיפה לאורך ציר המערכת בצפון, במהלכו נהרגו אודי גולדווסר ואלדד רגב ז"ל. בעקבות ועדת החקירה גל הירש התפטר בדצמבר 2006 וניהל מאבק נגד ממצאי הוועדה.

3 צפייה בגלריה
גל הירש והחטופות
גל הירש והחטופות
גל הירש והחטופות

מאז עבר לעסקים פרטיים והסתבך כמה פעמים ואף הוגש נגדו כתב אישום על עבירות מס. הירש גם מונה למפכ"ל המשטרה אבל המינוי טורפד עקב התנגדות גורמים במשטרה ובשל עברו. הוא חבר מרכז ליכוד ומקורב לנתניהו וכמעט נכנס לכנסת במשבצת משוריינת. השבוע גם פורסם כי שכרו כממונה על נושא החטופים בנוסף לפנסיה הנאה שהוא מקבל מהצבא, מעל 40 אלף שקל בחודש.
"זה באמת זרק אותי אחורה", אומרת גולדווסר. "אבל די מהר הבנתי שזה יותר גדול עשרת אלפים מונים יותר. זה היה משהו מזוויע שמעולם לא היה בהיסטוריה של מדינת ישראל. הבן שלי נחטף יחד עם עוד חייל, פה נחטפו עשרות של אנשים, תינוקות, גברים, זקנים, זה מזוויע.
"להגיד שחוויתי מחדש לא יכולה, אבל זה זרק אותי לאותו יום. חטיפה היא חטיפה היא חטיפה. אבל הבן נחטף בידי החיזבאללה והיה לי מיליון אחוז ביטחון שאם הוא בחיים, הם יטפלו בו ולאחר מכן, אולי אחרי שנים, יחזירו לי אותו שלם.
"פה מדובר בחיות אדם, דאעש. הם שחטו עוד בשטח אנשים ולא רוצה לחשוב מה קרה לאחר שהעבירו לעזה. חיזבאללה זה ארגון טרור, אבל הוא מתנהל אחרת, יש היררכיה, הוא מתנהל כמו סוג של צבא. החמאס חיות אדם".

"אין לי מילים"


במקרה של בנה, הכעס של גולדווסר התעורר זמן רב אחרי האירוע, לאחר שהתברר גודל המחדל והעובדה שכולם ידעו עד כמה הציר בו נסע הג'יפ של בנה מסוכן. "בהתחלה לא כעסתי, הכעסים החלו לאחר שהתברר גודל הפאשלה שהייתה שם", היא אומרת. "פה הכעס היה מהרגע הראשון כי הכל היה גלוי בשטח ואיש לא רצה להקשיב. היו התראות של התצפיתניות המסכנות ולא הקשיבו. זלזלו בכל מי שהתריע ואמר שזה הולך לפיצוץ. התייחסו רק לדרישות של בן גביר ונערי הגבעות והעבירו לשם גדודים כדי לשמור עליהם תוך הפקרת דרום.

3 צפייה בגלריה
גולדווסר מפגינה נגד המהפכה המשפטית
גולדווסר מפגינה נגד המהפכה המשפטית
גולדווסר מפגינה נגד המהפכה המשפטית
(צילום: פרטי)

"לדעתי, הייתה קונספציה שנתניהו בנה אותה, שנוח לנו עם החמאס כדי להחליש את הרשות הפלשתינאית.
"אני חושבת שלמעשה נתניהו הוא ש'בנה' את חמאס, אין לי מילים. היה לו נוח, כך נראה לי, לחזק את החמאס, אולי הוא חשב שבזה הוא קונה שקט. הוא חשב שאם הוא משלם כסף לחמאס, זו אסטרטגיה טובה להשתלט על יהודה ושומרון כדי לספק את רצונם של הקיצוניים שתומכים בו. זו בנייה שנמשכה שנים".
לאור המצב בצפון, שקלת לעזוב את נהריה?
"לא, בחיים לא. בטח לא בגילי, היכן אלך?".
איך את רואה פתרון לבעיית החטופים?
"מבחינתי שייקחו את כל אלו שעושים חיים בבתי הכלא שלנו ומקבלים תנאים טובים בהרבה מאלו שנדרשים בידי הצלב האדום ויעבירו אותם לגדר בדרום. נקבל תמורתם את כל החטופים, החיות הללו יעברו לעזה ואז נשטח אותה לגמרי, איתם ביחד".

קראו עוד:

נתניהו עדיין לא לקח כל אחריות לאסון הזה.
"הוא אף פעם לא לוקח, וכולם רואים ומבינים את זה חוץ מהקרובים אליו, אותם אני מכנה 'בני הכת שלו'.
"לדעתי, ראש הממשלה פשוט שקרן. קראתי מאמר של הפסיכולוגית זיווית אברמסון שניתחה את האופי שלו לפני עשרים או שלושים שנה. ומה שהיא כתבה אז, מתגלה נכון מילה במילה היום. כולם צריכים לקרוא את המאמר הזה. הוא קודם כל שקרן עם עוד תכונות אופי מסביב להיותו שקרן. אין לו שום בושה".
תגובתם של נתניהו והירש לא התקבלה.