בני משפחה מקרית מוצקין הגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה נגד חברת הנסיעות סטארנקסט וחברת התעופה EMIRATES AIRLINE שביטלו טיסה לישראל ולא דאגו לחלופה. לטענת התובעים הם פנו לחברת הנסיעות מרגע שנודע על ביטול הטיסה אך עד להגשת התביעה, כחודש לאחר חזרתם לארץ, חברת הנסיעות לא השיבה.
בני המשפחה רכשו 5 כרטיסי טיסה מישראל לתאילנד ומהונג קונג לישראל, עם עצירת ביניים בדובאי. הטיסה הלוך התנהלה כסדרה אך כאשר הגיעו בני המשפחה לשדה התעופה בהונג קונג, מסרו להם נציגי חברת התעופה שטיסת ההמשך בין דובאי לתל אביב בוטלה לפני מספר ימים והביעו פליאה שלא קיבלו הודעה על כך.
התובעים ביקשו חלופה, אך נציגי חברת התעופה ציינו כי כיוון שרכשו את הכרטיסים דרך סוכן נסיעות, הוא זה שצריך לטפל בבעייתם. בני המשפחה פנו לחברת הנסיעות אך לא זכו לתשובה. "בגין כך יטענו התובעים כי לא רק שנגרם להם נזק בגין כרטיסי טיסה שרכשו ולא מומשו באשמת הנתבעות ,אלא גם, עוגמת הנפש והלחץ הנפשי בו שרו במהלך השעות בהן ניסו למצוא פתרון בעצמם וללא כל מענה מצד הנתבעת".
בהצעת נציגי חברת התעופה, עלו בני המשפחה על הטיסה מהונג קונג לדובאי ושם פנו שוב לחברת הנסיעות, אך לא זכו לתגובה. בתביעה צוין כי אמצעי הקשר היחיד שנמסר מטעם חברת הנסיעות היה כתובת מייל. "עד כתיבת שורות אלה לא טרחה חברת הנסיעות להשיב למספר מיילים נוספים אשר נשלחו אליה, בדרישה להשיב לתובעים את כספם בגין הכרטיס שבוטל".
קראו עוד:
בני המשפחה טוענים כי הטיסות מדובאי לישראל לא בוטלו וגם חברת התעופה EMIRATES AIRLINE המשיכה בטיסותיה ורק טיסות הערב בוטלו כך שלא מדובר בכוח עליון.
בסופו של דבר רכשו בני המשפחה כרטיסי טיסה לתל אביב באמצעות חברת ישראייר ושילמו עבורם 12,113 שקל. עם חזרתם לארץ פנו בני המשפחה שוב הן לחברת הנסיעות והן לחברת התעופה אך לא קיבלו מענה. "בכך בלבד יש להצביע על חוסר תום ליבן והתנהלותן הקלוקלת", כטענת התובעים.
התובעים טוענים כי הנתבעות לא מילאו את חובתם והפרו את החוזה ביניהם, תוך שגרמו לתובעים הוצאות כספיות מיותרות ועוגמת נפש מרובה. בני המשפחה מבקשים שבית המשפט יפסוק להם פיצוי בסך 27,584 שקלי כולל החזר הוצאות, החזר חלקי של עלות הכרטיסים המקוריים שנרכשו ותשלום בגין עוגמת נפש.
טרם הוגש כתב הגנה.