עבריין, תושב חיפה, כבן 30, שניסה לחסל סוחר סמים מתחרה בעירו נפצע באורח בינוני אחרי שהמטען אותו תיכנן להניח בפתח ביתו של יריבו התפוצץ בידיו וגרם לפציעתו.
המדינה, באמצעות הפרקליטות, ביקשה עונש של 8 שנות מאסר בפועל, אך בית המשפט הסתפק ב-11 חודשי מאסר בלבד, בעקבות הסכם טיעון שהושג בין הצדדים.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ ברחוב יחיאל בחיפה
זירת הפיצוץ ברחוב יחיאל בחיפה
זירת הפיצוץ ברחוב יחיאל בחיפה
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
מפסק הדין עולה, כי הנאשם נהג ברכב ברחבי העיר בשעה 01:00 בלילה, כשלוחית הזיהוי מוסתרת בחלקה, וברשותו מטען חבלה מאולתר המורכב מפחית מתכת המכילה חומר נפץ. הפחית נאטמה על ידי סרט דביק. הנאשם הגיע לבניין מגורים ברחוב יחיאל, יצא מרכבו כשהמטען בידו, וכשהיה ליד גרם המדרגות, התפוצץ המטען.
לנאשם נגרמו חבלות חמורות, קטיעה חלקית של אצבעו, פגיעות רסיסים בפנים, בעיניים, בגפיים ובידיים, כוויות בעיניים, פגיעה בקרנית העין ועוד.
3 צפייה בגלריה
מכוניתו של הנאשם בסמוך לזירת האירוע
מכוניתו של הנאשם בסמוך לזירת האירוע
מכוניתו של הנאשם סמוך לזירת האירוע
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
כתוצאה מהפיצוץ נגרם נזק לבניין, ונוצר מכתש ברצפת המדרגות ופגיעות רסיסים. מיד לאחר הפיצוץ נמלט הנאשם מהמקום ברגל.
בפרקליטות ביקשו להחמיר עם הנאשם, וציינו: "לצערנו הרב, אנו שוב בבית משפט כמדי יום בתיק של עבירות נשק, ובעוד אירוע חמור. שוב אנחנו עדים לתופעה של שימוש בנשק שגורם להרס רב בכל חלקה טובה שנמצאת בארצנו. נבקש מבית המשפט לתרום תרומתו הצנועה בהחמרת הענישה בעבירות הנשק כדי למגר את טרור הנשק שמתעלל בנו מדי יום ביומו, וגורם לפגיעות בנפש, ברכוש ובגוף, כפי שקרה במקרה הנדון".
בפרקליטות הדגישו: "מדובר באירוע חמור. עסקינן במטען חבלה על כל המשתמע מכך. מדובר בנשיאה של אותו מטען חבלה בטבורה של עיר, במקום מאוכלס שגרים בו משפחות וילדים, שבמקרה הזה נגמר אך בפגיעת הנאשם עצמו, ולמזלנו, בנזק לרכוש בלבד.
"אנו סבורים שהגיעה העת ליישם מדיניות מחמירה, שמעבירה מסר חד וברור בדמות מאסר בפועל לתקופה ארוכה וממושכת מאחורי סורג ובריח, מתוך תקווה שמסר זה ירתיע עבריינים פוטנציאליים אחרים, רק גזרי דין מחמירים של הרבה שנים מאחורי סורג ובריח יכולים באמת להעביר מסר לכל פרחח שמעז להחזיק כלי נשק, מכל סוג שהוא, במגזר הישראלי בכלל ובמגזר הערבי בפרט".
הנאשם אמר בבית המשפט: "אני מצטער. עשיתי טעות ואני מודה בטעות. שילמתי את המחיר. אני לא יודע מה להגיד, איבדתי עין, אני לא רואה בה. אני לא שומע בכלל, המצב הבריאותי שלי בכלל לא טוב".
3 צפייה בגלריה
עו"ד תומר נוה
עו"ד תומר נוה
עו"ד תומר נוה
(צילום: פרטי)
בא כוחו של הנאשם, עו"ד תומר נוה, טען בבית המשפט כי העבירה בוצעה באישון לילה, ולא בנוכחות משפחה וילדים, וכי לא הייתה כוונה לפוצץ מישהו. עוד טען כי הנאשם נענש על ידי עצמו בפציעתו החמורה, בגינה הובהל מספר פעמים במהלך מעצרו לבית החולים.
שופט בית המשפט המחוזי, ארז פורת, ציין בהחלטתו כי לנוכח העובדה כי מדובר בהחזקת נשק שאין בכוחו להמית אדם אלא רק לגרום לחבלה, ולנוכח מצבו הרפואי של הנאשם, שטרם התייצב, פציעותיו שיישא על גופו כל חייו ומצבו המשפחתי, הוא דן את הנאשם ל-11 חודשי מאסר בפועל.
עו"ד נוה: "מדובר בתיק סבוך עם מכלול כשלים ראייתיים, שקיבלו ביטוי בכתב האישום".
פורסם לראשונה: 08:27, 07.11.21