תלמידים במוסדות חינוך רבים בקריות חזרו ללימודים, לאחר כשבועיים וחצי מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. הורים רבים לילדים בגני החינוך המיוחד 'זמרר ו'ניגונים' בגבעת אלונים שבקרית אתא, סירבו לשלוח היום (רביעי) את ילדיהם מאחר שאין מרחב מוגן להיכנס אליו בעת הצורך.
2 צפייה בגלריה
גני החינוך המיוחד בקרית אתא
גני החינוך המיוחד בקרית אתא
"חל עיכוב בקבלת המיגונית". גני החינוך המיוחד בקרית אתא
(צילום: פרטי)
אחת האמהות סיפרה למיינט קריות: "בתקופת מלחמה, השגרה היא הדבר הכי חשוב לילדים על הרצף האוטיסטי. אנו חווים רגרסיה משמעותית עם הילדים כשאין לילדים מסגרת וסביבה טיפולית. בזמן שכל החינוך הרגיל חוזר למסגרות אנחנו לא יכולים להחזיר את הילדים שלנו, כי הגנים הם בתוך מבנים של קראווילות, ואין להם שום מרחב מוגן להיכנס אליו".
יצוין, כי ההורים פנו אל העירייה לפני פתיחת השנה, ודרשו מרחב מוגן עבור הילדים. אם נוספת סיפרה: "הובטח לנו כבר בעבר שתגיע מיגונית.
"אנחנו חיים במדינת ישראל וכולנו יודעים שישנה אפשרות של טילים וצורך במרחבים מוגנים עוד לפני פתיחת המלחמה הנוכחית. אבל זה לא קרה והתעכב. פנינו אל העיריה, יום אחרי פתיחת המלחמה לבדוק מה קורה עם הגעת המיגונית, ורק אז טרחו לבדוק עבורנו ואמרו לנו לא ברור מתי תגיע כי המדינה במלחמה.
"אבל בעירייה טוענים שהמיגונית הוזמנה מזמן, אז מדוע לא הגיעה עד עכשיו? המלחמה זה עניין של השבועיים וחצי האחרונים. זה הזוי שמחכים לרגע האמת כדי לתת מענה, וגם כעת אין מענה".
על פי החלטת פיקוד העורף, יש אישור להחזיר את הלימודים באזורים 'ירוקים' כמו בקריות: "לפני כמה ימים דיברו על אפשרות של ימים מקוצרים בחלק מהשבוע כאשר ילדי הגנין זמר וניגונים יתארחו בגנים אחרים בהם יש מרחב מוגן. אבל כאשר חזרנו למתכונת מלאה, מבקשים מאיתנו להחזיר ילדים על הרצף האוטיסטי, כשאין שום אפשרות להכניס אותם למרחב מוגן בעת צרה.

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
"זה לא פייר לתת לנו לבחור בין ביטחון למניעת רגרסיה". גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"כולנו יודעים שזה יכול לקרות בכל רגע. מדובר על ילדים שהם עם מאה אחוז נכות לפחות, הם אפילו לא יכולים להישמוע להנחיות פיקוד העורף ברגע שיש אזעקה כמו לשכב ולשים ידיים על הראש, הם חייבים מרחב מוגן שאליו יכולים להיכנס בטווח הדקה. ההנחיות של פיקוד העורף הן כלליות ולא מתייחסות למצב מורכב כמו של ילדים אוטיסטים שממוקמים בקראווילה בלי מיגון באזור. זה התפקיד של העירייה לדאוג למיגון בתוך הגן או לדאוג למבנה חלופי בו יש מיגון".

קראו עוד:

מספק קטן מאוד של ילדים הגיעו היום לגן, ונציגות הורים הגיעה היום אל לשכתו של ראש העיר, יעקב פרץ, כדי למחות: "מאלצים אותנו לבחור בין ביטחון הילדים למצבם הנפשי וההתפתחותי. הורים שהילדים שלהם נמצאים ברגרסיה מאוד משמעותית ולא יכולים יותר לשהות בבית הגיעו לגן- עם חשש גדול בלב של ההורים. זה לא פייר לתת לנו לבחור בין ביטחון למניעת רגרסיה".
מעיריית קרית אתא נמסר:" על פי הנחיות פיקוד העורף קרית אתא מוגדרת כעיר ירוקה. בכל הערים באזור ניתן לקיים לימודים במתכונת מלאה ללא צורך במיגון וללא הגבלות. אנו פועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך ומאפשרים מסגרת לימודית להורים ולילדים הזקוקים לכך.
"יחד עם זאת אנו מבינים את החשש בקרב חלק מן ההורים ומבקשים להבהיר כי אין כל חובה לשלוח את הילדים ולא יירשם חיסור לאלה שלא יגיעו ללימודים. ללא קשר להנחיות פיקוד העורף, לגנים הנ"ל הוזמן ממ״ד יביל שישמש את הגן כחדר טיפולים בשיגרה. נוכח המצב הביטחוני חל עיכוב בקבלת המיגונית".