בימים אלה מחברת רכבת ישראל את המסילה המזרחית העתידית למסילות קו החוף הקיימות ומנצלת את הסגירה גם לעבודות תשתית פיתוח ותחזוקה. העבודות מתקיימות 24 שעות ביממה ולכן נסגר המקטע שבין תחנת נתניה-חדרה לבנימינה. תושבי הצפון מגיעים עד לבנימינה ומשם ב"שאטלים" עד לנתניה ובדרך חזרה, אותו הסיוט בדיוק.
ברשתות החברתיות פורסמו אמש (ראשון) עשרות פוסטים עצבניים של תושבים שנתקעו בדרך למרכז. אחת המגיבות, תושבת האזור, כתבה: "ראשון ללא רכבת: הגעתי למרכזית מוקדם והספקתי ל-901, שזה סופר ישיר מחיפה לתל אביב שהוסיפו. אחרי חצי שעה נסיעה - עצרנו. פקק. בודקת מתי אגיע לאוניברסיטה ברכב: שעתיים. באוטובוס פחות או יותר זהה כי יש נת"צ אבל גם צריך לעשות החלפה בתל אביב. יצאתי מהבית 3 שעות לפני וכנראה לא אספיק למבחן". בהמשך עדכנה אותה מגיבה: "סיכום האירוע: עליתי על 901 ב-06:50, הגעתי לעזריאלי ב-09:15, המבחן התחיל ב-9 אז כמובן שלא הספקתי. מועד ב' וטראומה מתחבורה ציבורית".
קראו עוד >>
ינון מעוז, מנהל אתר "בארכבת", שמרכז את התלונות בנוגע לרכבת ישראל, אמר למיינט קריות: "רכבת ישראל נכשלת פעם אחר פעם. לא רק שהצפון במצור כבר שלוש שנים - רכבת אחרונה מתל אביב לחיפה יוצאת ב21:53 והסוף לא נראה באופק, גם עבודות נקודתיות ומתוכננות פוגעים בצורה בלתי סבירה בתושבי הצפון ללא מתן מענה, פתרון או לקיחת אחריות. הגיע הזמן שגם ראשי הרשויות בצפון ישמיעו את קולם למען תושביהם כי ברור שאת שרת התחבורה והנהלת הרכבת אנחנו פשוט לא מענייניים".
ברכבת ציינו השבוע את חשיבות העבודות שמתבצעות, כדי לשפר את שירות הרכבת לכל רחבי הארץ. "העבודות ההנדסיות המורכבות, מצריכות סגירה של מקטע הרכבות שבין תחנת בנימינה לנתניה (כולל תחנת חדרה), מקטע שבשעות השיא עוברות בו עשרות רכבות. אין עיתוי אידיאלי לסגירה כזו", אמר יניב כהן, מנהל אגף מסילה בחטיבת התשתיות ברכבת.
"אנו מבינים את הקושי של הנוסעים ולכן תכננו את המבצע בתקופת הקיץ שמתאפיינת במיעוט נסיעות יחסי. זאת, כדי לגרום לפגיעה מינימלית ככל הניתן בנוסעים".
עבודות חיבור המסילה לקו החוף
ברכבת ישראל הבהירו, כי על מנת למקסם את שבוע הסגירה של תנועת הרכבות באזור, הם מנצלים את הזמן גם לעבודות תחזוקה ובדיקות תחזוקה על התוואי. תנועת הרכבות במקטע האמור, צפויה להתחדש ביום ראשון, 31 ביולי, לפנות בוקר.