לאחר שפיקוד העורף הודיע על הסרת המגבלות שהוטלו בשבת, פועלות היום (ב') העיריות בקריות כדי לחדש את פעילותה של מערכת החינוך. את ההודעה הדרמטית ששינתה את ההנחיות ברגע אחד, פרסם פיקוד העורף בחצות הלילה.
2 צפייה בגלריה
שביתת סייעות
שביתת סייעות
רוב מסגרות החינוך בקרית ים יפעלו היום בין השעות 10:00-14:00
(צילום המחשה: shutterstock)
ואכן, הבוקר היה קושי גדול בהתארגנות ובגלל השעה המאוחרת שבה פרסם פיקוד העורף את ההודעה מסגרות רבות לא התקיימו כלל או התקצרו משמעותית.
בהודעה שפרסמה עיריית קרית ים הבוקר נאמר כי: "הורים יקרים, לאחר מאמצים רבים, רוב מסגרות החינוך בקרית ים המופעלות על ידי רשת המתנ"סים, יפעלו היום בין השעות 10:00-14:00, וגם חלק ממסגרות החינוך המיוחד ללא מערך היסעים. שימו לב, מדובר בקייטנות של "הגנים ובית הספר של החגים". לפרטים נוספים, נא לעמוד בקשר עם רכז/ת הקייטנה.
יש להתעדכן בדקות הקרובות מול גננות, סייעות ומורות המסגרות האם המסגרת שלכם נפתחת (ולא מול מזכירות רשת המתנ"סים)".

קראו עוד:

2 צפייה בגלריה
ילדות בקייטנה
ילדות בקייטנה
ילדות בקייטנה
(צילום: shutterstock)

בהודעה שפרסם, ראש עיריית קרית מוצקין, ציקי אבישר, הבוקר נאמר כי: "תושבות ותושבים יקרים, פיקוד העורף שהורה לרשויות המקומיות להשעות כל פעילות חינוכית לכל הפחות עד יום שני (היום) בשעה 23:00 בלילה, חזר בו לאחר חצות הלילה והחל בהורדה הדרגתית של רמת הכוננות.
"מאז שעות הבוקר המוקדמות צוותי העירייה, רשת המת"נסים ועמותת הספורט פועלים ליצור קשר עם הצוותים החינוכיים, האבטחה ווספקי הקייטרינג במטרה לחדש ככל המוקדם את פעילות הקייטנות והמעונות, גם אם באופן מדורג וחלקי עוד מהלך היום. אודה לסבלנותכם. נעדכן".
בהודעה שפרסמה עיריית קרית ביאליק הבוקר נאמר תחילה כי לא ייפתחו מסגרות החינוך. שעה קלה לאחר מכן נמסר להורים: "לאחר חצות הוסרו המגבלות ע"י פיקוד העורף. לאחר מאמצים נרחבים, הצלחנו בהפעלת חלק נרחב מהמערך. כלל הקייטנות והמסגרות החינוכיות (כולל חינוך מיוחד) יתחדשו היום בשעה 10:00 עד השעה 14:00. לתשומת לבכם, היום לא תתקיים הזנה ולא יתקיימו הסעות".
בהודעה שפרסמה עיריית קרית אתא הבוקר נאמר כי: "הורים יקרים, בעקבות שינוי הוראות ההתגוננות של פיקוד העורף לאחר חצות אנו עושים מאמצים לפתוח את מסגרות החינוך המיוחד והקייטנות. מדובר בהתארגנות של הצוות החינוכי, מאבטחים ומערך לוגיסטי מורכב. הודעות ישלחו להורים בכל מסגרת במהלך היום".
ד', אם לילדה בקרית ביאליק: "כל התכנונים של השבוע השתנו עם ההודעה של פיקוד העורף, והבוקר אנו מבינים שההנחיות שונו. אצלנו הודיעו תחילה שלא ייפתחו מסגרותאבל אז התארגנו ופתחו את הגנים בעשר, זה יצר כאוס, אבל אין ספק שהורים רבים שמחו שישנה אופציה למסגרות לילדים אפילו אם הם חלקיות".
אם נוספת לילד בגן בקרית מוצקין: "חלק מהקייטנות בגנים נפתחו הבוקר בהפתעה, חלק לא. אני מבינה שהעירייה עושה מאמצים לפתוח כמה שיותר גנים הבוקר, לצערנו בגן של הבן שלי זה לא קרה בינתיים. בכל מקרה מקווים שהבלאגן ייגמר מחר, והילדים ישובו לשלושה ימי קייטנה".
פורסם לראשונה: 09:20, 15.04.24