גורמים במשרד הבריאות מאשרים כי אנו בפתחו של גל רביעי של מגפת הקורונה. מנתונים שפירסם משרד הבריאות עולה, כי במהלך השבוע האחרון חלה עלייה משמעותית במספר חולי הקורונה בקריות.

קרית אתא: חשיפה לחולים בקייטנות

קרית אתא הפכה השבוע לכתומה, עם ציון רמזור 6.1, כאשר 3 אחוז מהנבדקים נמצאו חיוביים, 52 חולים מאומתים פעילים וכ-300 מבודדים, כאשר רבים מהמבודדים הם תלמידי בית הספר היסודי גורדון וילדי גן חפץ שנחשפו לחולים מאומתים במסגרת קייטנות הקיץ, ונדרשו להיכנס לבידוד.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
(צילום: shutterstock)
בבית הספר גורדון נכנסו לבידוד תלמידי כיתות א'ו-ב' כבר בשבוע שעבר וסיימו את הבידוד ביום רביעי. הורי ילדי גן חפץ קיבלו הודעה על החשיפה לחולה מאומת, והבידוד יסתיים ביום רביעי הבא (28.7).
מעיריית קרית אתא נמסר: "אנו עדים לגידול בתחלואה ברחבי הארץ, כתוצאה מהתפשטות הווריאנט ההודי. העירייה מקיימת נהלי עבודה שוטפים עם נציגי משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל, עוקבת אחר ההתפתחויות והעדכונים ומנטרת את שיעור התחלואה בעיר כולל ביצוע חקירות אפידמיולוגיות ואכיפה של ההנחיות. במקביל, נדרש גם שיתוף פעולה מלא מצד התושבים על ידי לקיחת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות על מנת שיחדיו נוכל לנצח את נגיף הקורונה".

קרית ביאליק: הכי הרבה מבודדים

בקרית ביאליק, המוגדרת צהובה, ציון הרמזור הוא 5.5, 2 אחוז מהבדיקות חיוביות, עם 47 חולים מאומתים וכ-380 מבודדים. גם בביאליק נחשפו תלמידים לחולים מאומתים במסגרות החינוך, בהם תלמידי בית הספר הבונים שנדרשו להיכנס לבידוד בתחילת השבוע (שני) לאור חשיפה לשני חולי קורונה. הודעה נשלחה להורי התלמידים נדרשים לבידוד: תלמידי שכבת ב', תלמידי ג' 1, וחלק מתלמידי א'4 המשתייכים לקבוצות הקייטנה 3 עד 6.
אם לילדה שנכנסה לבידוד סיפרה: "התבשרנו כעת כי התגלה חולה מאומת בקורונה בקייטנה של החופש הגדול. עד לסיום החקירה האפידמיולוגית בהוראת מנהל המחוז ומשל"ט קורונה - משרד החינוך ובידיעת הרשות, תלמידי שכבת ב', ג'1 וא'4 + חלק מא'3 מתבקשים להיכנס לבידוד מניעתי". חשיפה לחולי קורונה הייתה גם בבית הספר הצלילים ובדפנה, ובגן מרגנית, יסמין ובגן חלב ודבש.
ביום שלישי השבוע נרשמה בהלה בקרב ההורים לאחר שככל הנראה הועברה הודעה עם תאריך שגוי. "הופצה הודעה בקרב ההורים עם תאריך של שבוע שעבר", סיפרה תושבת העיר שנכנסה עם בתה לבידוד. "אחת האמהות פרסמה את ההודעה ועלה חשש שכבר שבוע יודעים על הצורך בבידוד ורק כעת נמסר לנו, בבירור הובהר כי הטעות היא בתאריך".

קרית מוצקין: נותרה ירוקה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי קרית מוצקין היא עיר ירוקה עם ציון 4.5, כאשר 2% מהבדיקות של התושבים חיוביות, ובעיר 30 חולים מאומתים וכ-220 מבודדים, חלק נחשפו לחולים מאומתים בקייטנות הקיץ של מערכת החינוך. מהעירייה נמסר: "מערכת החינוך עדכנה את הגורמים ואת המשפחות ויש מספר מצומצם של בידודים על מנת לשמור על שגרה בריאה מחד ומאידך למנוע את שרשרת ההדבקה".
2 צפייה בגלריה
קורונה בגן
קורונה בגן
מאות ילדים בקריות שוהים בבידוד
(צילום המחשה: pixabay)

קרית ים: תחלואה גבוהה בשכונה

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי גם קרית ים נחשבת לעיר צהובה עם ציון של 5, כאשר 3 אחוז מהבדיקות הנעשות מתגלות כחיוביות, ובעיר 41 חולים פעילים וכ-220 מבודדים. מהעירייה נמסר: "שליש מהחולים המאומתים מתגוררים בסביוני ים. התחלואה בעיר מתחלקת 50 אחוז נוער וילדים וכ-50 אחוז בוגרים. רוב החולים מוגדרים קל ונמצאים בביתם, 2 תושבים מאומתים מאושפזים בבית החולים".

חיפה: מתקרבת לצבע הצהוב

בחיפה נמצאו 158 חולים פעילים, ו-2 אחוז מהנבדקים נמצאים חיוביים. הציון של חיפה היום (רביעי) עמד על 4.4 בצבע ירוק לפי שיטת הרמזור, כשציון 4.5 יהפוך את חיפה לצהובה. בקרית חיים יש 20 חולים מאומתים ובקרית שמואל 6 חולים בלבד.
בבתי החולים בחיפה התלבטו השבוע באשר להיערכות הנכונה לעליית בתחלואת הקורונה. "לא ברור אם נשוב ונראה מחלקות מלאות, ואין ספק שלא נרצה לחזור למראות הללו", אומר גורם במערכת הבריאות בעיר. "אנו קוראים לחיפאים להקפיד על מסכות, ביצוע בדיקות לפי הצורך בקופות החולים ושמירה על בידוד למי שבא במגע עם חולה מאומת".
פורסם לראשונה: 14:19, 21.07.21