כתב אישום הוגש היום (ראשון) על ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר נגד שרית בן חמו (49), מנהלת ומטפלת בגן ילדים בקרית אתא, בגין התעללות ותקיפת קטינים. כתב האישום מגולל שורה ארוכה של מעשי אלימות כנגד הקטינים הכולל האכלה בכוח של הפעוטות, צביטות, סטירות, בעיטות, דחיפות ועוד.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בפעוטון בקרית אתא
תיעוד ההתעללות בפעוטון בקרית אתא
תיעוד ההתעללות בפעוטון בקרית אתא
(צילום: מצלמות האבטחה)
כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ענאן גאנם, מגולל מסכת ארוכה של התעללות ופגיעה בילדים רכים בשנים. בין השנים 2020-2022 עבדה בן חמו בגן כמנהלת ומטפלת לצד סייעות נוספות בגן הנמצא בבעלות בנה. במשך זמן זה נטען היא פגעה בכ-14 ילדים בגילאי שנה עד שלוש.
אחת האמהות, שנחשפה לסרטון, סיפרה למיינט קריות: "מאז שנסגר הגן בצו הסגירה אנחנו לא יודעים מה עבר על הילדים שלנו. עכשיו זו פעם ראשונה שאנחנו רואים את הסרטונים, ואני מזהה את הבן שלי כשהגננת מאכילה אותו בכוח. אני מסתכלת על הילד שלי שהיא מאכילה אותו בכזו פראות, ולא מפסיקה לבכות ולחשוב מה עבר עליו. זה פשוט שבר".
"במסגרת עבודתה כמטפלת בפעוטות, הנאשמת נהגה להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית באופן שהיה בו כדי להשפילם, ולנקוט צעדי משמעת נוקשים כלפי הפעוטות שכללו, בין היתר, שימוש באלימות במקרים בהם הנאשמת סברה שהפעוטות התנהגו שלא כשורה", נכתב בכתב האישום.
"הטלת האימה מצד הנאשמות כלפי הפעוטות, באה לידי ביטוי, בין היתר, בכך שהפעוטות נדרשו לשבת דקות ארוכות ברציפות על כיסא ילדים הצמוד למקום מושבה הקבוע של הנאשמת, כאשר משני צדיו ספסלים והחלל ביניהם צר, וגבו מופנה אל אחד הקירות, שנקרא על ידה כיסא חשיבה . אף שהפעוטות התנהגו כשורה וללא כל סיבה".

עוד נטען, כי הנאשמת האכילה את הילדים בכוח תוך שהיא גורמת להם לכאב. "הנאשמת נהגה להאכיל אותם בחוזקה וגרמה להם למכאוב כשהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לתוך חלל הפה בצורה רציפה וללא הפסקות, אף שהביעו התנגדות לכך והתקשו לבלוע את האוכל, לעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם ודוחפת להם את האוכל בכוח לתוך חלל הפה", נכתב: "הטלת האימה מצד הנאשמת באה לידי ביטוי גם בהרמת הפעוטות בצורה כוחנית והעברתם ממקום למקום בתוך הגן כשהנאשמת אוחזת בהם בידם, מרימה אותם ומניחה אותם ובצורה אכזרית".
בנוסף מפרט כתב האישום את המקרים בהם פגעה בקטינים הכוללים מקרים בהם הרימה את הפעוטות באלימות, ניערה אותם והפילה אותם על הרצפה, הכתה את הפעוטות על ידיהם ורגליהם, דחפה את הפעוטות בחוזקה והפילה אותם, צבטה אותם בידיהם, רגליהם ובבטן וסטרה להם בפנים. כמו כן, בעטה הנאשמת בישבנו של אחד הפעוטות וגרמה לו לבכי.
בגין מעשים אלה היא מואשמת בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי תקיפת קטין או חסר-ישע על ידי אחראי. בתוך כך ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרה של הנאשמת עד לתום ההליכים.
סניגורה של הנאשמת, עו"ד תומר נוה: "כתב האישום שהוגש היום מגולל פרשייה אשר למקרא כתב האישום מדובר באירועים בעלי נופך של חומרה יתרה, חשוב לציין שטרם התקבלו חומרי החקירה וכל שנותר לנו להמתין לקבלתם בטרם נגיב לכתב האישום".
פורסם לראשונה: 11:37, 15.05.22