קטרינה וסיליבה (34) מקרית ביאליק, שאופניה החשמליים נגנבו, קיבלה ביום שישי האחרון זוג אופניים חדשים מתושב ביאליק, שקרא פוסט ברשת החברתית על בקשה לסיוע באיתור האופנים הגנובים: "ראיתי שמדובר באם יחידנית, שהאופנים הם כלי הרכב שלה והחלטנו לעזור, באהבה".
1 צפייה בגלריה
נועה גוזלנד עם קטרינה (משמאל)
נועה גוזלנד עם קטרינה (משמאל)
נועה גוזלנד עם קטרינה (משמאל) והאופניים החדשים
(צילום: פרטי)
ביום חמישי בשבוע שעבר גילתה קטרינה וסיליבה (34) תושבת קרית מוצקין ואם יחידנית לבן ארבע, כי מישהו גנב את האופניים החשמליים שלה בזמן עבודתה.
"אני עובדת כקופאית בסופרמרקט במוצקין, ובנוסף מטפלת באישה מבוגרת בביאליק. ביום חמישי הגעתי לקשישה בשעה 07:00 בבוקר וחניתי את האופניים ליד הבניין, קשרתי אותם ועליתי לטפל בה. כשירדתי, שעתיים לאחר מכן, האופניים לא היו שם. הבנתי שמישהו גנב לי את האופניים שלי. לא עמדתי בזה, ומיד פרצתי בבכי".
האופניים החשמליים של קטרינה הם משמעותיים עבודה ומסייעים לה להגיע ממקום למקום: "אין לי רכב ובעזרת האופניים שלי אני לוקחת את בני בכל בוקר לגן, משם ממשיכה לעבודה אל ביתה של אישה קשישה מביאליק, לאחר מכן ממשיכה לעבודתי כקופאית בקרית מוצקין. בסוף היום אני מחזירה את הבן שלי, גם כן על האופניים, הביתה. כשראיתי שהם נלקחו ממני, הרגשתי אבודה".
קטרינה פנתה אל בעלי העסק הסמוכים למקום ושאלה האם מישהו הבחין בגניבת האופניים. "שאלתי גם את המספרה ליד, אבל אף אחד לא ראה. פניתי למשטרה והם שאלו שאלות ולקחו תמונה של האופניים שלי. שאלתי לגבי מצלמות אבטחה, אבל הסבירו לי שזה יכול לקרות רק בצו בית משפט, אז במשטרה הציעו לי לפרסם ברשתות החברתיות".
כבר בתחילת השבוע פרסמה מכרה של קטרינה פוסט בקבוצות הפייסבוק 'תושבי קרית ביאליק' בתקווה שמישהו יבחין באופניים הגנובום ויסייע לקטרינה להשיב את האבידה.
במהלך השבוע האחרון, נאלצה קטרינה להסתדר ללא האופניים: "קמתי יותר מוקדם כדי לנסוע 40 דקות באוטובוס למקום העבודה, הלכתי גם 20 דקות ברגל, גם עם הילד, זה לא היה פשוט, קיוויתי שיגידו לי שמצאו את האופניים".
הפוסט על האופניים הגנובים תפס תאוצה, איש אומנם לא ראה את האופניים אבל מספר תושבים הציעו לסייע ברכישת אופניים חדשים, ואחדים אף הציעו לתת לקטרינה אופניים חשמליים במקום אלו שנגנבו. אך התרומה המפתיעה הגיעה מרפי גוזלנד, תושב ביאליק.
"שמעתי על גניבת האופניים של קטרינה והחלטתי שאנחנו נסייע לה. כשהגעתי ל'אילן הגדול' חנות האופניים ליד הקריון כדי לרכוש לה אופניים חדשים והראיתי לו תמונה של האופניים, כפי שפורסם בפוסט, הוא מיד זיהה שמדובר באופניים שנרכשו ממנו. הוא התאים לה אופניים חדשים שיתאימו להרכבה של הבן שלה, וכמובן גם כיסא חדש".
ענבל בן שושן, מנהלת קבוצת הפייסבוק, חיברה בין רפי גוזלנד לקטרינה. "הודעתי לה שהיא מוזמנת אלינו לקבל אופניים חדשים שרכשנו עבורה", סיפר גוזלנד. "היא הייתה המומה, לא הבינה איך זה קורה, וזה היה משמח ומרגש".
שלשום (שישי) הגיעה קטרינה אל 'פרי וירק צבר' וקיבלה מבני הזוג נועה ורפי גוזלנד את האופניים החדשים בהתרגשות גדולה, יחד עם ארגז פירות וירקות ומצרכים נוספים מפנקים לסוף השבוע.
"זה משמח שיש אנשים עם לב טוב בעולם, אני ממש אסירת תודה לאנשים הטובים האלה", אמרה קטרינה.
פורסם לראשונה: 08:03, 13.02.22