יחידת הנוער של תחנת זבולון נערכת, לקראת חופשת הקיץ, לפעילות מוגברת למניעת ונדליזם ומטרדים בתחנות המטרונית, שהפכו בשנים האחרונות למוקדים של ונדליזם, שתיית אלכוהול וצריכת סמים ואף תקיפת נוסעים על ידי בני נוער משועממים בחופשת הקיץ. כך ציין קצין הנוער של תחנת זבולון, פקד אבי אוחיון, בריאיון למיינט קריות לקראת יציאת התלמידים לחופש הגדול.
4 צפייה בגלריה
בני נוער בחופשת הקיץ
בני נוער בחופשת הקיץ
בני נוער בחופשת הקיץ
(צילום: אבי מועלם)
כבר שנים ארוכות שהמשטרה נערכת לקראת הקיץ להתמודדות עם בני נוער בחופש הגדול, שמפיגים שעמום בשתיית אלכוהול צריכת סמים תוך הפרעה לסביבה ונזקים לא מעטים. בעבר היו אלו בעיקר הגינות הציבוריות בערים, הספסלים במרכזי הערים ואפילו הברזלים המיתולוגים בפינות הרחובות עליהם נהגו בני הנוער להעביר שעות עד הבוקר, תוך הקמת רעש והפרעה לסביבה.
בשנים האחרונות זיהו בתחנת זבולון כי המוקד עובר לאט לכיוון תחנות המטרונית, כאשר התופעה לוותה במעשי ונדליזם קשים, הרס תחנות והטרדות לנוסעים באותם קווים.

4 צפייה בגלריה
קצין הנוער בתחנת זבולון, פקד אבי אוחיון
קצין הנוער בתחנת זבולון, פקד אבי אוחיון
קצין הנוער בתחנת זבולון, פקד אבי אוחיון
(צילום: דוברות המשטרה)

חברת סוברבוס, שמפעילה את קו המטרונית בקריות, הודיעה לפני חודשיים כי הוחלט להעביר את מכשירים התיכוף בתוך האוטובוסים עצמם. בחברה הסבירו אז כי זה חלק מהליך של שיפור השירות אבל למעשה הסיבה העיקרית הייתה מעשי הוונדליזם, בעיקר של בני הנוער, שהסבו נזקים כבדים מאוד, של מיליוני שקלים, לאותן תחנות וגם הקשו על הנוסעים שביקשו לרכוש כרטיסים או לתקף אותם.
בסופרבוס לא חשפו השבוע בכמה הסתכמו הנזקים, אבל הודו כי מאחורי ההחלטה להעביר את המכשירים לתוך המטרוניות עמדה הבעיה של מעשי הוונדליזם, בעיקר כאמור של בני הנוער.

4 צפייה בגלריה
תחנות המטרונית
תחנות המטרונית
תחנות וציוד הרוס בתחנות המטרונית, 2023
(צילום: פרטי)

פקד אוחיון ציין, כי המשטרה זיהתה את התופעה ולקראת הקיץ יש כוונה להגביר משמעותית את הסיורים סביב התחנות שבהן יש פעילות מוגברת של בני נוער בלילות כמו תחנת הקיריון, צבר וצומת הצריף.
"הייתה לנו עליה משמעותית בשנה שעברה במספר מקרי הוונדליזם בתחנות ציבוריות. בני נוער מבלים שם, שותים ובבוקר מוצאים תחנות ממש מפורקות. היו גם מקרים בהם בני הנוער הטרידו את הנוסעים בקווי המטרונית. התחנות מצולמות אבל למרות זאת זה קרה. לקראת הקיץ אנו נגביר משמעותית את הסיורים באותן תחנות ותהיה לנו נוכחות יותר דומיננטית".

4 צפייה בגלריה
תחנת משטרת זבולון
תחנת משטרת זבולון
יוגברו הסיורים סביב תחנות המטרונית. משטרת זבולון
(צילום: נחום סגל)

לדברי פקד אוחיון, בחופשת הקיץ יש ריבוי של עבירות הקשורות לבני נוער, שמסתבכים, לאחר שתיית אלכוהול, גם במעשי בריונות ואלימות.
"אנחנו מנסים לצמצם עד כמה שאפשר את התופעות ונערוך בקיץ פעילות סמויה וגלויה במקומות המועדים לפורענות, כמו מרכזיים מסחריים, חופי הים, מועדונים וכאמור תחנות מטרונית. גם הפארקים יקבלו תשומת לב כי שם מתרכזים בני נוער ושותים. אנחנו נפגשים עם הנהלות המרכזיים המסחריים, ועם בעלי המועדונים כדי להגביר פיקוח לקראת הקיץ. גם עובדים מועל הגורמים שאחראים לאירוע הקיץ בכל הרשויות כדי להבטיח שהם יתנהלו כסדרם".
קראו עוד:

לדברי אוחיון, לקראת סוף שנת הלימודים נעשתה גם פעילות הסברתית במוסדות החינוך על מנת להבהיר לבני הנוער את ההשלכות האפשריות של הסתבכות במעשים פליליים במהלך הקיץ: "אין לנו כל עניין או אינטרס לפגוע בבני הנוער אבל הם חייבים להבין שלמעשים שלהם יש השלכות".
מחברת סופרבוס המפעילה את המטרונית נמסר כי הם מברכים על החלטת משטרת ישראל להסב תשומת לב יתרה בשמירת הסדר הציבורי בתחנות המטרונית.