יעקב גלבוע, ותיק הקבלנים והיזמים באזור הקריות, הלך לעולמו הבוקר (רביעי) והוא בן 88. יעקב נפטר שנים ספורות לאחר מות אשתו, אורה, שהייתה בין השאר חברת מועצה בקרית מוצקין ועסקה בפעילות התנדבותית רחבה. הותיר אחריו שלושה ילדים, ניר, ערן ואיריס לקר, עשרה נכדים ושלושה נינים.
2 צפייה בגלריה
עסק רבות בתחום ההתנדבות. יעקב גלבוע ז"ל
עסק רבות בתחום ההתנדבות. יעקב גלבוע ז"ל
עסק רבות בתחום ההתנדבות. יעקב גלבוע ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
גלבוע נולד בשנת 1933, על גבול פולין רוסיה, המקום שהיום נמצאת ביאלורוס. אביו נהרג בשואה, ולמרות גילו הצעיר, דאג לאמו ולאחותו, כשהוא מנסה בכל דרך להשיג אוכל לבני משפחתו.
אחרי המלחמה עלה לארץ והתגייס לצנחנים, שם שירת שירות קבע והשתחרר בדרגת סגן אלוף. בנו, ערן, סיפר השבוע כי אביו הכיר אישית את כל הלוחמים האמיצים מהצנחנים, כמו אריק שרון, רפול וגנדי והוא איתם על קשר משך שנים.
לאחר השחרור הייה לו קו לחלוקת גז עד אשר החל לעסוק בתחום הנדל"ן. את הבניין הראשון בנה, יחד עם אביה של אורה אשתו, בדרך עכו בקרית מוצקין, בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ומאז בנה בכל רחבי הארץ עשרות אלפי יחידות דיור.
2 צפייה בגלריה
יקירי העיר מוצקין. אורה ויעקב גלבוע ז"ל
יקירי העיר מוצקין. אורה ויעקב גלבוע ז"ל
יקירי העיר מוצקין. אורה ויעקב גלבוע ז"ל
(צילום ארכיון: דורון גולן)
הוא נחשב במשך שנים לקבלן המוביל בקריות. כבר לפני שלושים שנה החל בנו הבכור, ניר, ללכת בעקבות אביו ולמד את מקצוע הקבלנות מהיסוד. בהמשך הצטרף גם בנו ערן לענף הבנייה. כיום, שני הבנים הם קבלנים מוכרים ומובילים באזור, כאשר ערן היה פורץ הדרך של פרויקטים במסגרת תמ"א 38 בקריות, בעוד שניר בונה בעיקר פרויקטים חדשים, בכל הקריות.
כמו אשתו, אורה ז"ל, גם יעקב עסק רבות בתחום ההתנדבות. הוא הקים את האנדרטה לזכר החיילים היהודים שנפלו במלחמת העולם השנייה ועזר רבות למועדוני הווטרנים בקריות.
ערן גלבוע: "כניצול שואה, כפליט מאירופה, כמי שנאלץ לפשוט יד למחייתו, הוא תמיד היה ער למצבם של אחרים ולא היה מקרה שמישהו שנקלע למצוקה ופנה אליו לא קיבל עזרה כשלהי. מה שהוא עבר בשואה עיצב את אישיותו וליווה אותו לאורך כל חייו. אבא היה פעיל מאוד בכל נושא הנצחת השואה ואימץ את קהילת הווטרנים בקריות. תמיד ידע לסייע, תמיד".
גלבוע יובא למנוחות היום (רביעי), בשעה 14:00, בבית העלמין צור שלום.
פורסם לראשונה: 09:55, 29.12.21