אחרי שבמשך שנים דורגה קרית ים כעיר 'הזקנה' בקריות, ובין המבוגרות מבחינת גיל תושביה בכל הארץ, בשנים האחרונות יש שינוי מגמה. שכונות חדשות נבנות, וזוגות צעירים רבים מגיעים לעיר.
1 צפייה בגלריה
דוד אבן צור בלשכתו
דוד אבן צור בלשכתו
דוד אבן צור בלשכתו
(צילום ארכיון: נחום סגל)
אם עד לפני כמה שנים העירייה עסקה, כמעט מדי שנה, בסגירת מוסדות חינוך, בשנתיים האחרונות היא החלה בבנייה מואצת של גנים וכיתות לימוד.
דוד אבן צור: "כמדי שנה, מתקיימת היערכות מקיפה לקראת שנת הלימודים אשר כוללת שיפוץ חדרי מורים, שיפור תשתיות מיחשוב, רכישת מחשבים ועוד בבתי הספר השונים ברחבי העיר. בשנת הלימודים הקרובה נחנוך בעיר שלושה גני ילדים חדשים. שניים מהם בשכונת פסגות ים, והביקוש אליהם הגיע בעקבות צמיחת אוכלוסיית המשפחות הצעירות בעיר. אנו צופים כי מגמה זו תימשך עם איכלוס שכונת גלי ים, בה שווקו דירות רבות במסגרת 'מחיר למשתכן' לזוגות צעירים".
איך נערכים לקראת החזרה ללימודים עם גל תחלואה לא קטן?
"אנחנו מיישמים את מדיניות משרד הבריאות, עם בדיקות סרולוגיות ובדיקות מהירות, שנערכות ברשות באמצעות פיקוד העורף ומד"א. בקרוב יחולקו ערכות אנטיגן לבתי הספר, לשימוש התלמידים וההורים לאיתור וקטיעת שרשראות הדבקה בשלב מוקדם".
איך נערכים לבידוד?
"נפעל לפי הנחיות משרד הבריאות, תוך כדי היערכות ללמידה בצורה מגוונת: לימודים מקוונים לצד למידה חוץ כיתתית. אנחנו מוכנים ללמידה מרחוק, בין השאר בזכות פרויקטים כמו פרויקט התיקשוב של חטיבת רודמן, שהפך את בית הספר למוביל דיגיטציה עירוני, עם רשת האינטרנט המהירה בעיר. בפרויקט הוחלפו גם תשתיות פיזיות וגם ציוד מיחשוב, על מנת לאפשר למורים ולתלמידים למידה איכותית המותאמת למאה ה-21".
מהם הדגשים שלך לקראת השנה החדשה?
"מאז ומתמיד, החינוך היה בראש מעיניי, ובליבת העשייה של עיריית קרית ים. אנחנו מתבשרים כמדי שנה על הישגים יוצאי דופן של תלמידינו, זכייה באליפויות ישראל בתחומים כמו שחמט, חידון התנ"ך ועוד, הצטיינות בערכיות ובפרויקטים ייחודיים כגון פרס ע"ש אלעד ריבן ז"ל למתנדבי נוער מצטיינים, ופרס לכיתת המופת על פרויקט תיעוד ניצולי שואה.
"בעיניי זו חובה לקיים פעילות ערכית וחברתית לצד השאיפה הלימודית, ואני מוביל תנופת פיתוח ברחבי העיר אשר תאפשר לתלמידים לקבל גם סביבת למידה התואמת את השאיפות האלו: אודיטוריום חדש בתיכון רבין, תיקשוב ברמה הכי גבוהה בארץ ברודמן ועוד - מערכת החינוך של קרית ים נותנת מעטפת מכל הכיוונים לתלמידים שלנו".
הכתבה בשיתוף מרכז השלטון המקומי.