ד"ר נחום נוסבאום (65) מקרית אתא הוא הפסיכותרפיסט שנעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בקטין, בו טיפל במשך תשע שנים בהיותו בן 12. החשוד מכחיש את המיוחס לו. בית משפט השלום בקריות האריך היום (רביעי) את מעצרו בפעם השנייה בשלושה ימים. המשטרה פועלת לאיתור מתלוננים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט
ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט
ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט, היום
(צילום: גיל נחושתן)
ביום ראשון האחרון עצרה המשטרה את נוסבאום, ד"ר לעבודה סוציאלית, בחשד לביצוע עבירות של מעשה מגונה בקטין עד גיל 14, מעשה מגונה של מטפל נפשי במטופל ועוד.
זאת, לאחר שהתקבלה תלונה במשטרה על ידי מי שהיה מטופל אצלו בעבר והיום הוא בן 30, כי בהיותו בן 12 הוא טופל אצל נוסבאום וזה נגע בו במקומות מוצנעים בגופו באמתלה של טיפול נפשי. המעשים כך נטען נמשכו 9 שנים עד להיותו של הנער בן 21.
קראו עוד >>
ביום שני הוארך מעצרו של נוסבאום בבית משפט השלום בקריות בשלושה ימים, והיום (רביעי) הוא הובא להארכת מעצר נוספת ושמו הותר לפרסום.
2 צפייה בגלריה
ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט
ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט
מכחיש את החשדות. ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
במהלך הדיון טען נציג המשטרה, כי הוא חשוד בנוסף בהחזקת חומר פורנוגרפי הכולל עשרות תמונות בהן מעורבים קטינים וכן כי קיים חשד כי הוא ביצע מעשים מגונים בקטינים נוספים. "מדובר בחשוד שכאורה הפר את האמון שנתן בו המתלונן וביצע בו לכאורה עבירות מין במסגרת הטיפול במתלונן ובתחפושת פעולות טיפוליות מה שמחמיר את העבירות עוד יותר", אמר נציג המשטרה בדיון.
לטענת באת כוחו, עו"ד תמי אולמן, אין הצדקה להאריך את מעצרו שכן מדובר בעבירות שנעברו לפני תשע שנים. כמו כן טענה כי המשטרה לא ערכה עימות בין החשוד למתלונן.
"לא הבנו מדוע התלונה הוגשה רק עכשיו. החשוד מכחיש מכל וכל את ביצוע המשעה", אמרה במהלך הדיון: "אוסיף בזמן מעצרו החשוד הראה להם שיש לו ארגזים עם דיסקים של ערום שנושאים מיניים. זה אומר שזה יכול להיות חלק מעבודת דוקטורט".
השופט שלמה מיכאל ארדמן האריך את מעצרו עד ליום שישי. "דומה כי מציאת החומר האמור אצל החשוד אכן מחזקת את החשד. לעניין זה אפנה בין היתר לכך שהחשוד בחקירתו נשאל באופן פרטני האם נמצאו אצלו תכנים פדופילים והשיב בשלילה", כתב ארדמן.
"בנסיבות אלה יש בראיות נסיבתיות של מציאת חומר כאמור אצל החשוד כדי לחזק את החשדות באשר למתלונן הספציפי אשר טוען למעשים בעלי גוון מיני כלפיו".