עיריית קרית ים השיבה באופן מלא ליותר מ-90 אחוז מהפניות שנעשו אליה במסגרת חוק חופש המידע, לעומת קרית ביאליק, שם נענו באופן מלא רק ל-60 אחוז מהפניות. בקרית מוצקין 83 אחוז ובקרית אתא, שזו השנה הראשונה שהנתונים שלה מתפרסמים, ענו באופן מלא ל-71 אחוז מבין הפניות. כך עולה מדוח שנתי של היחידה הממשלתית לחופש המידע שפועלת במסגרת משרד המשפטים, שמתייחס לנתוני שנת 2020.
1 צפייה בגלריה
עלייה במספר הבקשות למידע
עלייה במספר הבקשות למידע
עלייה במספר הבקשות למידע
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
הדוח, שמתפרסם זו השנה השלישית, מצביע על כך, כי מגמת העלייה במספר הבקשות למידע המוגשות לרשויות המקומיות נמשכת, אם כי בצורה מתונה יותר יחסית לשנה הקודמת, וכי היחס בין מספר הבקשות למידע המוגשות לשלטון המקומי לאלו המוגשות לשלטון המרכזי, נשאר דומה ועומד על כ-2:1.
יצוין, כי למרות המגמה הארצית של עלייה במספר הבקשות, בקריות יש דווקא ירידה ברוב הרשויות. יצוין כי בשנתים 2018 ו-2019 עיריית קרית אתא לא הציגה נתונים לגבי פניות אליה במסגרת חוק חופש המידע, והיא החלה בכך בשנת 2020.
הדוח בדק את מספר הבקשות שהוגשו, כמה נענו באופן מלא וכמה לא, ותוך כמה זמן קיבלו הפונים תשובה.

אלו נתוני הדוח בקריות:

עיריית קרית ביאליק
35 פניות ב-2020 לעומת 27 פניות בשנת 2019
60 אחוז מהפניות נענו באופן מלא, ב-37.1 אחוז הבקשות נדחו, 2.9 אחוז הטיפול הופסק בשל אי תשלום אגרה.
50 אחוז מבין הפניות נענו בתוך 14 יום, 26.5% נענו בתוך 30 יום ו-23.5 אחוז נענו בתוך 60 ימים.
סיבות לדחיית הבקשות: המידע נוצר על ידי רשות אחרת (46.2 אחוז), לא ניתן לאתר את המידע (30.8 אחוז), המידע נוצר לפני 7 שנים, המידע פורסם או סיבה אחרת (כל סיבה כזו מתייחסת ל-7 אחוז מבין הפניות שנדחו).
עיריית קרית ים
21 פניות הוגשו בשנת 2020 לעומת 25 פניות בשנת 2019
90.5 אחוז מבין הפניות נענו באופן מלא, 9.5 אחוז מבין הפניות נענו חלקית
19 אחוז מבין הפניות נענו תוך 14 יום, 76.2 אחוז מבין הפניות נענו תוך 20 יום ו-4.8 אחוז מבין הפניות נענו בתוך 60 ימים.
הסיבה למענה חלקי: המידע לא נמצא בידי הרשות או לא ניתן לאתר את המידע (100 אחוז מבין הפניות שלא נענו באופן מלא)
עיריית קרית אתא
21 פניות בשנת 2020. בשנתיים שקדמו לדוח הנוכחי לא נמסרו נתונים.
71.4 אחוז מהפניות נענו באופן מלא, 9.5 אחוז באופן חלקי, 9.5 אחוז מהפניות נדחו ועוד 9.5 אחוז מבין הפניות הטיפול בהן הופסק בשל אי תשלום אגרה.
89.5 אחוז מבין הפניות נענו בתוך 30 יום, 10.5 אחוז מהפניות בתוך 60 יום.
סיבות לדחיית בקשות: 50 אחוז פגיעה בפרטיות, 25 אחוז לא ניתן לאתר את המידע, 25 אחוז המידע פורסם.
עיריית קרית מוצקין
18 פניות הוגשו בשנת 2020 לעומת 39 אחוז בשנת 2019.
83.3 אחוז מבין הפניות נענו באופן מלא, 5.6 אחוז באופן חלקי, 11.1 אחוז נדחו.
11 אחוז מהפניות נענו בתוך 14 יום, 44.4 אחוז בתוך 30 יום, 44.4 אחוז בתוך 60 יום.
העילה לדחיית בקשות: לא ניתן לאתר את המידע או שאינו מצוי בידי הרשות (100 אחוז).
לשם השוואה עיריית עכו השיבה באופן מלא לכ-97 אחוז מבין הפניות על פי חוק חופש המידע והיא מהמובילות בארץ.

כמה בקשות הוגשו

חיפה 88, קרית ביאליק 35, קרית ים 21, קרית אתא 21, קרית מוצקין 18.
פורסם לראשונה: 08:05, 30.12.21