שבוע לאחר שפונו הדיירים בשל חשש לקריסה, הכניסה לבניין ברחוב פנחס ספיר 3 בקרית ים עדיין אסורה, ולא נראה כידייריו יחזרו אליו. העירייה הציבה בפתח מבנה המגורים מאבטחים, וכל כניסה לצורך להוצאת חפצים מהדירות נעשית בתיאום. רוב הדיירים, שהתגוררו בשכירות, מחפשים פתרונות חלופיים, העירייה מצאה פתרון לחלק מהדיירים וחלקם מצאו דיור בסיוע גורם חיצוני, שמעוניין בשלב מאוחר יותר לבצע בבניין הליך של פינוי-בינוי.
2 צפייה בגלריה
חייב חיזוק יסודי. הבניין ברחוב פנחס ספיר
חייב חיזוק יסודי. הבניין ברחוב פנחס ספיר
חייב חיזוק יסודי. הבניין ברחוב פנחס ספיר
(צילום: שרון צור)
לפני כשלושה חודשים, לאור מספר מקרים של קריסת מבנים ופינוי בניין מסוכן בקרית אתא, הזמינה אחת הדיירות בבניין, שבו 16 דירות, את מהנדס העיר לעריכת ביקורת. קונסטרוקטור קבע שהבניין חייב חיזוק יסודי, אבל בשלב ביניים ניתן להמשיך ולהתגורר בו אם יתבצעו מספר חיזוקים. העירייה, על חשבונה, ביצעה את החיזוקים הראשונים, והדיירים החלו לנהל מו"מ עם מספר חברות לחיזוק הבניין.
אחת הדיירות, טל זנגר, שמתגוררת בבניין 16 שנים: "מהנדס העיר קבע מה שקבע. חיפשנו קבלן, קיבלנו הצעות מחיר לחיזוק הבניין וקיימנו אסיפת דיירים. הבעיה הייתה שכמה בעלי דירות לא היו מוכנים להשתתף בעלויות. כל בעל דירה אמור היה לשלם 33 אלף שקל, והיינו מקבלים בניין כמו חדש. חלק אמרו שהמחיר יקר. ואז, ביום חמישי שעבר, התקשר דייר מהקומה הרביעית, ואמר שהוא שומע רעשים והזמין את מכבי האש לפנות אותנו. אני לא יודעת איזה רעשים שמע, אבל מאז אנחנו בחוץ".
2 צפייה בגלריה
פינוי דיירים בקרית ים
פינוי דיירים בקרית ים
פינוי דיירים בקרית ים
(צילום: כיבוי אש תחנת קריות)
חלק מהדיירים הם בשכירות של עמיגור, חלקם האחר בשכירות חופשית, שתי דירות לא מאוכלסות, ויש גם כמה בעלי דירות שמתגוררים בבניין. העירייה מצאה פתרון לשני זוגות של דיירים מבוגרים בבית אבות ומצא פתרון גם עבור דייר בודד צעיר. זנגר, שמתגוררת בדירת עמיגור, שוכנה בבית מלון בחיפה, לשבועיים, יחד עם עוד שתי משפחות. המשכן הוא יזם שמעוניין לבצע בהמשך הליך של פינוי-בינוי לבניין. זנגר: "הבעיה שרוב בעלי הדירות הם לא מהאזור, ולא לכולם אכפת מה קורה כאן".
מעיריית קרית ים נמסר כי אגף הרווחה של העירייה מלווה את הדיירים ומסייע להם בכל שיידרש. ראש העיר, דוד אבן צור, הודיע כי יפנה למשרד הבינוי והשיכון על מנת לקדם התחדשות עירונית באזור, ללא תלות בשיפוץ המבוצע על ידי בעלי הדירות.