פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה ביום שלישי השבוע כתב אישום נגד מייקל מיירס קמנשצ'קוב (40), תושב קרית מוצקין, בגין רצח בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק ושיבוש מהלכי משפט. הנאשם מואשם שרצח את יבגני סטפנוב ז"ל (39) מקרית ים, כאשר ירה בו באמצע הכביש, לאור יום, 8 כדורים כשהוא נעמד מעליו.

3 צפייה בגלריה
הנאשם קמנשצ'קוב בבית המשפט
הנאשם קמנשצ'קוב בבית המשפט
הנאשם קמנשצ'קוב בבית המשפט
(צילום: פרטי)

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד מוחמד מולא, המנוח, פרוד מאשתו ואב לשני ילדים בני 5 ו־10, היה בן זוגה של נסטסיה גרישייב, ושניהם התגוררו ביחד בדירה בקרית ביאליק. בחודש פברואר 2023 פתחו נסטסיה והמנוח עסק לבניית ציפורניים והסרת שיער בשם 'ביוטי קונספט' בחיפה.
סמוך למאי 2023 עלו היחסים בין נסטסיה לבין המנוח על שרטון, בעקבות חילוקי דעות על ניהול העסק וחשדו שהיא בוגדת בו. לאחר שנסטסיה עזבה את דירתם החל המנוח לשלוח לה הודעות שבהן קילל אותה ואת אמה ואיים לפגוע בהן, ואף שלח לנסטסיה תמונה של אישה אשר נפגעה כתוצאה משפיכת חומצה על פניה.

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע במוריה
זירת האירוע במוריה
זירת האירוע במוריה
(צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות האיומים החל הנאשם להתלוות לנסטסיה ואמה בצאתן מהדירה כדי לספק להן תחושת ביטחון. עם התמשכות האיומים מצד המנוח תכנן הנאשם לירות במנוח ולגרום למותו.

קראו עוד:

ב-06.07.2023 התלווה הנאשם לנסטסיה בנסיעה לחיפה לטיפול שיניים. באותה עת הבחינו הנאשם ונסטסיה במנוח, אשר הגיע לכיוונם כשבידו חפץ בעל ראש מחודד המשמש לתיקון תקרים.
נסטסיה הסתתרה בין השיחים. הנאשם ירה עם אקדח מספר יריות לעבר המנוח בכוונה לגרום למותו. המנוח, שנפגע מהירי, החל להימלט בריצה מפני הנאשם, אך הנאשם רדף אחריו. בהגיעם בסמוך לאי תנועה ירה הנאשם במנוח, שהמשיך לרוץ ונפל על הכביש בין שני רכבים חונים. בשלב הזה נעמד הנאשם במרחק קצר מהמנוח וירה בו מספר יריות.

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

מיד לאחר הירי נמלט הנאשם מהמקום והסתיר את האקדח. המנוח נפגע מ־8 כדורים בגבו ובראשו והובהל לבית החולים כשהוא ללא רוח חיים.
עורכי דין תום רוזנברג ושלומי כהן, שמייצגים את הנאשם, מסרו בתגובה לכתב האישום: "כל התיק מתבסס על ראיות נסיבתיות שיש להן הסבר מניח את הדעת מהצד של החשוד. אין ראיות חיצוניות שתומכות את 'התזה' של היחידה החוקרת, ולא נבדקו באופן רציני כיווני חקירה נוספים, אפילו לא למראית עין, בשל עברו הפלילי ומעורבותו של המנוח בעולם התחתון.
גם ב'ראיית הזהב' לכאורה, שמציגה המשטרה בדמות הסרטון, לא ניתן לזהות כלל את החשוד. יתרה מכך, שני מסדרי זיהוי שנערכו לעדים לאירוע שלא הצביעו על מייקל כמי שהיה מעורב בירי. לצערנו המשטרה מחזיקה באדם הלא נכון שעה שהרוצח האמיתי מסתובב חופשי".
פורסם לראשונה: 07:28, 13.08.23