תושב הקריות, בן 74, שמשתמש בשירותי המטרונית לעיתים נדירות בלבד, טען השבוע כי בלתי אפשרי לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת התחבורה ציבורית.
2 צפייה בגלריה
מטרונית סופרבוס
מטרונית סופרבוס
"רוצה לשלם ולא יכול". מטרונית
(צילום: נחום סגל)
בשיחה ל-mynet קריות אמר: "לפני שבועיים, בשעות הצהריים, ביקשתי לנסוע מהקריון לחיפה במטרונית. בתחנת הקיריון המסך של המכשיר לרכישת כרטיסים היה שבור בכלל. עליתי מתוך כוונה לרכוש כרטיס באחת התחנות הבאות. אבל גם בתחנות הבאות, המסופים היו שבורים. ירדתי בצריף, שם המסוף עבד, לכאורה. הכנסתי כסף, המכשיר התחיל בפעולה, אבל באמצע זה נפסק ולא קיבלתי כרטיס.
"הכנסתי שוב 5 שקלים, לקנות כרטיס גמלאי, אבל שוב, זה נפסק באמצע. הכסף הלך. התקשרתי למוקד, סיפרתם להם מה קרה ואמרתי שאם יתפוס אותי פקח, שידע שרציתי לשלם, אבל לא יכולתי. ירדתי בתחנת כיכר פריז, אבל גם שם המסוף היה מנופץ. שוב לא יכולתי לשלם".
לדברי התושב הוא שוב התקשר למוקד, וסיפר מה קרה: "שאלתי איך אני אמור לשלם עבור נסיעה מזדמנת, כשכל כל כך הרבה מסופים מנופצים או לא מתפקדים. המוקדנית נתנה לי שתי אופציות: או לבקש מנוסע שישלם עבורי ואשלם לו במזומן או שאוריד אפליקציה. שתי האופציות נראות לי הזויות.
"אני נוסע שומר חוק, רוצה לשלם ולא יכול. עבור כמה נסיעות בודדות בשנה, לא אקנה רב קו או אוריד אפליקציות. לפני שנה היה לי אותו סיפור, עם המפעיל הקודם של המטרונית. אז תפס אותי פקח, הסברתי לו למה לא הצלחתי לשלם והצעתי לו לשלם במזומן. אני רואה שהמפעיל השתנה, אבל יש דברים שלצערי לא השתנו".
2 צפייה בגלריה
מכונת כרטוסבקריות
מכונת כרטוסבקריות
מכונת כרטוס בקריות
(צילום: פרטי )
יצוין, כי לפני כשבועיים פורסמה בעיתון כתבה, לפיה נוסעים העלו שורה של טענות, בהן צפיפות בקווי המטרוניות בקריות, מיזוג מקפיא ובעיות בשילוט האלקטרוני.
מחברת סופרבוס שמפעילה את המטרונית נמסר: "בשל שדרוג והחלפת כלל מערכת הכרטוס עם העברת הפעלת המטרונית לסופרבוס לפני מספר שבועות, אכן קיימת בעיה נקודתית ובאופן זמני אין אפשרות לרכוש כרטיס בודד לנסיעה. הנושא נמצא בטיפול דחוף מול משרד התחבורה והגורמים הרלוונטיים ואנו סבורים כי יימצא פתרון בימים הקרובים.
"אנו מזכירים כי קיימות אפשרויות נוספות לתשלום דרך אפליקציות רלוונטיות וכרטיס הרב קו אותו ניתן להנפיק רב קו בחינם במרכזי השירות "על הקו", בהם 4 סניפים בחיפה, אחד בקרית מוצקין ואחד בקריית חיים".