בית משפט השלום בקריות האריך היום (רביעי) ביום אחד את מעצרה של הסייעת (49) מקרית אתא החשודה במאות מקרים של התעללות ותקיפה של חסרי ישע במעון פרטי בקרית אתא, שבו עבדה. מעורבים נוספים צפויים להיחקר בקרוב במשטרה.
3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: Pixabay)
בא כוחה של החשודה: "לשיטת המשטרה מדובר באלימות. לשיטת הגננת זה לא". השופטת: "צפייה בסרטון ובאירועים המתועדים שם מלמדים לכאורה על התנהלות מדאיגה ומטרידה של החשודה כלפי הילדים הרכים בשנים".
הפרשה נחשפה לפני כחודש וחצי לאחר שאחת האימהות של ילדי הגן חשדה שמשהו אינו קשורה והכניסה מכשיר הקלטה לגן. מתוך ההאזנה להקלטות שחשפו לכאורה התנהגות לא נאותה של צוות הגן כלפי הילדים, החליטה האם להוציא את בנה, להגיש תלונה במשטרה ולפרסם את ההקלטות להורים.
המשטרה פתחה בחקירת הטענות ואמש (שלישי) עצרה המשטרה את אחת הסייעות. "שוטרי מחלק אלימות במשפחה של תחנת זבולון, גבו עדויות מההורים ותפסו אמצעי תיעוד אשר העלו בתום בחינה מקצועית ממצאים המעלים חשד לקיומן של עבירות פגיעה בחסרי ישע כלפי מספר ילדים במועדים שונים לאורך תקופה של מספר חודשים", נמסר מהמשטרה.
3 צפייה בגלריה
התעללות
התעללות
"אנחנו מתקשים להבין איך לטפל בילד"
(צילום: shutterstock))
הבוקר הובאה, כאמור, הסייעת לבית משפט השלום בקריות לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בעשרה ימים בחשד לעבירות של התעללות בקטינים חסרי ישע ותקיפה סתם של חסרי ישע על ידי אחראי. במהלך הדיון ביקש בא כוחה של הסייעת לקיים את הדיון בדלתיים סגורות. אולם השופטת סימי פלג קימלוב דחתה את הבקשה.
הורי הגן בקרית אתא, כחלק מהליך חקירת המשטרה, הגיעו הבוקר להארכת מעצרה בבית משפט השלום בקריות, וזעמו על התנהלות המשטרה. "מאז שהגן נסגר בצו מנהלי, ואנו הגשנו תלונות במשטרה בחשד לאלימות שהופנתה כלפי ילדנו, אנחנו מנסים לדלות מידע ולהבין מה הילדים שלנו עברו בגן", אמרה אחת האימהות בגן. "אבל אנחנו וילדנו, נפגעי העבירה, לא מקבלים כל עדכון כבר זמן רב.
"בשבוע שעבר אף נפגשנו עם קצין החקירות של תחנת זבולון והוא לא הסכים למסור לנו מידע, מלבד שרמז שנהייתה אלימות וככל הנראה נגד כל ילדי הגן ולא ילד ספציפי, ורק אמר לנו 'זה לא כרמל מעודה', שזה משפט שנועד כביכול להרגיע אותנו, אבל ממש לא מרגיע. זה שיש מקרים חמורים יותר זה לא מקטין את אלימות אחרת כלפי הילדים".
רבים מההורים מספרים על סימנים שונים על ילדיהם המעידים לכאורה על מה שהתרחש בין כותלי הגן.
אם נוספת סיפרה: "הפרשה התפוצצה כשנפתחה קבוצה אנונימית והושמעו שם הקלטות מהגן, אבל רוב ההורים בכלל לא הבינו שיש כאן אלימות וחשבנו שאולי מדובר בדרך חינוכית שאנחנו לא מבינים, רק שהוצא הצו הבנו שיש כאן משהו והחששות התחילו לצוף.
3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
ההורים למדו מההודעות בתקשורת כי הגננת נעצרה. גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"ככל שההורים יותר יעם הילדים בבית מאז, הם רואים סימנים שיכולים להעיד על אלימות שהייתה בגן, הבן שלי מרביץ לעצמו בראש ודופק את הראש בקיר, עומד דום כששומע מישהו צועק או מרים את הקול. אנחנו ההורים מאד מגובשים, כולנו באותה סירה וההורים משתפים בקשיים: ילד אחד אוכל ומקיא, אחד לא רוצה לאכול, אחר בוכה באמצע הלילה. אנחנו כולם רוצים לדעת מה הילדים עברו כדי לדעת איך לטפל בהם לא ברור למה המשטרה מונעת מאיתנו את הזכות הבסיסית הזו".
אם נוספת סיפרה למיינט קריות: "הילד שלי כבן שנה וחצי, שהחל בהתפתחות רגילה, נמצא בעיכוב גדילה משמעותי. הוא לא מתיישב, לא נעמד ונמצא בטיפולים. אנחנו מתקשים להבין איך לטפל בו כשלא יודעים מה הילד שלנו עבר".
ההורים למדו מההודעות בתקשורת כי הגננת נעצרה וזעמו: "הבטיחו לנו שיעדכנו אותנו אבל רק מהתקשורת למדנו שהסייעת נעצרה. זו זכותנו לדעת מה קורה. הגענו לדיון בהארכת מעצרה עם קצת תחושת הקלה שיש התקדמות ושאולי בקרוב לפחות נדע מה עוללו לאוצרות שלנו. ההחלטה שתשוחרר מחר מדאיגה מאוד. אנחנו מתכוונים להילחם ולא לוותר למען ילדנו. אנחנו מקווים שיהיה אור בקצה המנהרה, וייעשה צדק", אמרו אימהות.
פורסם לראשונה: 17:03, 27.04.22