חברת 'בייק ישראל' הגישה תביעה מנהלית נגד עיריית קרית ביאליק וועדת המכרזים, בטענה שהמכרז להקמת מתחם פאמפטרק בעיר היה 'תפור' למידותיה של המתחרה. בעקבות התביעה, בעירייה מיהרו לבטל את המכרז ולבקש מבית המשפט למחוק את התביעה.
1 צפייה בגלריה
"ועדת המכרזים פעלה כדין". עיריית קרית ביאליק
"ועדת המכרזים פעלה כדין". עיריית קרית ביאליק
"ועדת המכרזים פעלה כדין". עיריית קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)
בתום הליך ארוך של תכנון ובדיקה, פרסמה ועדת המכרזים של עיריית קרית ביאליק מכרז להקמת מתחם פאמפטרק - מסלול רכיבה טבעתי, בעיר. כיום יש כשני חברות המתחמות בבניית מתחמים אלו, אחת מהן היא 'בייק ישראל'. במהלך החודשים האחרונים קיימה העירייה פגישות עם החברות על מנת לבדוק היתכנות ביצוע העבודה.
דורון אמיץ, מנהל חברת בייק ישראל, סיפר: "במשך חודשים ארוכים קיימנו פגישות הכוללות הצגת ניסיון קודם בפרויקטים דומים, הצגת שיטות עבודה ונתונים נוספים רלוונטיים לצורך הקמת המתחם. לכל אורך הדרך היינו בתהליך אנו והחברה המתחרה, אך כאשר פורסם המסמך גילינו כי ניתנו תנאי סף מאוד מדויקים לחברה המתחרה שמשאירים אותנו בחוץ, בעוד שהחברה המתחרה היא היחידה שיכולה לגשת".
בחברת 'בייק ישראל' החליטו להיאבק, והגישו עתירה מינהלית ובה דרשו מבית המשפט להורות על ביטול המכרז הקיים ופרסום מכרז הוגן. בתביעה צוינו תנאי הסף של המכרז: "בעל ניסיון קודם במהלך 2016-2021 בתכנון והקמה של ארבעה מסלולי פאמפטרק לפחות, כאשר כל מסלול עומד בתנאים של מסלול באורך 100 מטר לפחות, עשוי פולימר אקרילי מחוזק אפוקסי דו רכיבי ובהיקף כספי של 500 אלף שקל, לא כולל מע"מ".
אמיץ: "אנו יכולים להציג פרויקטים שונים שנעשו על ידינו, אבל בתביעה צוינו שיטת עבודה התואמת בדיוק לתנאי החברה המתחרה, על פי פרויקטים שעשתה, שיטות עבודה וחומרי עבודה המתאימים לעבודות של החברה המתחרה, ושמשאירים אותנו ללא אפשרות להגיש הצעה, וללא אפשרות לקיים מכרז הוגן".
אך, עוד בטרם הגיע בית המשפט לפסיקה בעניין, הודיעה עיריית קרית ביאליק כי היא מבטלת את המכרז, ואף דוחה את ההצעה שהגישה החברה המתחרה. לאחר מכן פנתה עיריית קרית ביאליק לבית המשפט בבקשה למחוק את התביעה. 'בייק ישראל' פנתה בדרישה לתשלום הוצאות על ידי העירייה.
מעיריית קריית ביאליק נמסר: "בית המשפט מחק את העתירה. ועדת המכרזים פעלה כדין".