תושב קרית מוצקין תבע כ־30 אלף שקל מחברת גלבוע, שמבצעת את פרויקט תמ"א 38, בגין עבודות לקויות שבוצעו לטענתו בדירתו.
1 צפייה בגלריה
תמ"א ברחוב הרצוג בקרית מוצקין
תמ"א ברחוב הרצוג בקרית מוצקין
הבניין ברחוב רוקח
(צילום: נחום סגל)
מדובר בבעל אחת הדירות הישנות בבניין ברחוב רוקח, במרכז העיר, שמעל דירתו נבנו דירות חדשות. בתביעה, שהוגשה במסגרת תביעות קטנות לבית משפט השלום בקריות, נטען כי חלק מהשידרוג שהיזם ביצע בדירתו, לא היו בהתאם למפרט ולחוזה.
הדייר הוסיף לתביעתו חוות דעת של מומחה שכללה שורה של ליקויים שנמצאו בדירה, בהם ריצוף שהותקן בצורה לקויה בכניסה לממ"ד. לטענת המומחה, כדי לתקן את הליקוי הזה, יש צורף בפירוק דלת הממ"ד.
הערכת תיקון, כולל שכר מומחים, כמו מהנדס קונסטרוקציה, ובדיקת אטימות הממ"ד: כ-11 אלף שקל. גם ביציאה למרפסת מצא המומחה כי הריצוף לקוי. עלות התיקון: 880 שקל. חיפוי קירות לא תקין, שיפוע לא תקין במרפסת, צביעה לקויה, ליקויים בעבודות האלומיניום, בתריסים, איטום לא נכון שמאפשר כניסת רעשים לדירה ועוד. סך הכל הליקויים נמצא המומחה מסתכמים, כולל מע"מ בסכום של 28,546 שקל.
ערן גלבוע, בעלי חברת יעקב גלבוע, מסר: "הדייר לא שיתף פעולה עם העובדים ולא נתן להם לעבוד באופן סדיר בדירה, מה שהקשה מאוד על קידום העבודה. הוא כלל לא גר בדירה. בפועל עשו עבורו דברים שהוא דרש שלא היו אמורים לעשות. אם היה פונה לחברה ישירות, היו מסבירים לו מה מגיע לו כדייר בפרוייקט של תמ"א ועל מה הוא בדיוק חתום כשהזמין את הפרוייקט, ואני בטוח שלא היינו מגיעים למצב של תביעה".
טרם הוגש כתב הגנה.