כלבת פיטבול תקפה כלב לברדור בגינת הכלבים בקרית ים, בית המשפט לתביעות קטנות בקריות פסק כי בעל הכלבה ישלם לבעל הכלב סכום של 1,040 שקל.
1 צפייה בגלריה
כלב פיטבול
כלב פיטבול
כלב פיטבול
(אילוסטרציה: shutterstock)
מפסק הדין שניתן אמש (שני) עולה כי התובע טען כי כלבו ננשך ע"י כלבה בגינת כלבים בקרית ים כאשר הכלבה תפסה באוזן ובצוואר של כלבו לכמה שניות. הכלב נלקח לטיפול רפואי אצל וטרינר ולטענתו מדובר בכלבה תוקפנית.
בעל הכלבה טען, כי כלבתו אינה גזעית ואינה תוקפנית וכי המקרה אירע בשטח בו מותר לשחרר את הכלבים. כמו כן ציין כי "קורה שכלבים תוקפים אחד את השני", אך הכחיש את הנשיכות.
בעדותו סיפר בעל הכלב: "הגעתי עם הכלב שלי לגינה והיו עוד שלושה כלבים, אחד מריח את השני, והכלבה של הנתבע הראתה קטע של אלימות אבל לא קרה שום דבר, שחררתי את הכלב שלי ואחרי כמה שניות הכלבה תפסה את הכלב שלי בצוואר והוא צרח מכאבים".
הווטרינר, ד"ר יוסי עופר אשר טיפל בכלב הפצוע כתב בדוח הרפואי שלו: "לכלב פצעי נשיכה מרובים באזור הפנים והאוזן, פצעי נשיכה חודרים. מכיוון שהכלב הנושך גדול מאוד, פצעי הנשיכה מלמדים על אגרסיביות של הכלב הנושך. כלומר לא מדובר בנשיכת אזהרה בודדת של כלב מתוך חרדה, אלא בנשיכה מתוך תוקפנות טהורה".
הווטרינר העירוני העיד כי מדובר בכלבת פיטבול לא מעוקרת ולא מחוסנת בניגוד לחוק וכבר הוגשו נגד בעליה תלונות בעבר.
השופט פסק לבעל הכלב פיצוי בסך 500 שקל בגין עוגמת נפש והחזר של 540 שקל, עלות הווטרינר שטיפל בכלב.
בפסק הדין כתב השופט כי אין צורך להוכיח רשלנות של אחד הצדדים ודי להוכיח שהנתבע היה בעליה של הכלבה ולכלב של התובע נגרם נזק גופני. השופט ציטט את הסעיף בחוק הנזיקין על פיו: "בתובעה בשל נזק לגוף שנגרם ע"י כלב, חייב בעליו של הכלב או מי שנחזיק בכלב דרך קבע לפצות את הניזוק, ואין נפקא מינה אם היתה או לא היתה התרשלות מצידו של הבעלים". בהמשך ציין השופט כי הפסיקה הכירה ב"נזק גוף" גם כאשר הנזק נגרם לבעל חיים.
פורסם לראשונה: 08:17, 02.06.20