יצחק שפי, תושב הקריות ובעל רשת האופטיקה 'שפי', הגיש השבוע עתירה לבג"ץ נגד תקנות התו הירוק של משרד הבריאות, שפוגעות, לטענתו, בחופש הפרט של אזרחים שלא התחסנו נגד הנגיף. בעתירה מכותבים הכנסת, משרד הבריאות וראש הממשלה, בנימין נתניהו.
1 צפייה בגלריה
"התקנות לא רק פוגעות בחופש הפרט, אלא מסוכנות לכולם". יצחק שפי
"התקנות לא רק פוגעות בחופש הפרט, אלא מסוכנות לכולם". יצחק שפי
"התקנות לא רק פוגעות בחופש הפרט, אלא מסוכנות לכולם". יצחק שפי
(צילום: פרטי)
שפי (69), תושב קרית חיים, לא מגדיר עצמו כמי שנמנה עם מתנגדי החיסונים, למרות שהוא לא התחסן נגד נגיף הקורונה, אך הוא זועם על תקנות משרד הבריאות היוצרות לדבריו 'אפליה' בין המתחסנים לבין מי שלא התחסן: "אין בתקנות הללו שום היגיון, הן מסוכנות, מפלות, ומטרתן היא רק ענישה, ועל זה אני מוחה".
בעתירה שהגיש שפי באמצעות עורכי הדין מאיה וייס-טמיר ועו"ד מרלן שחאדה, לבג"ץ ביום ראשון האחרון, נטען: "עתירה זו אינה יוצאת חוצץ נגד עמדה מקצועית של משרד הבריאות, אלא להפך, העתירה מסתמכת על עמדתו המקצועית של משרד הבריאות הקובעת כי התחסנות אינה מונעת הדבקה. העתירה אינה נגד החיסונים, אלא מבקשת להגן על זכויות היסוד וזכויות הפרט של העותר שהפך בימים אלה להיות חלק ממיעוט מוקצה ומוכפש, חלק מקבוצת האוכלוסייה שאינם מחוסנים, שזכויותיה נרמסות שלא כדין".
בעתירתו, הכוללת 80 עמודים בהם מסביר שפי את משנתו, הוא דורש לבטל את ההוראות בתקנות התו הירוק מכיוון שהן לטענתו "מסכנות את בריאות הציבור, ושהן אינן מידתיות, הן יוצרות הפליה פסולה בזכויות לכבוד, פרטיות ורצון חופשי ללא שום הצדקה".
יצחק שפי: "בניגוד לכל העתירות שהוגשו, אני לא הלכתי נגד המומחים של משרד הבריאות, אלא הסתמכתי על מה שמשרד הבריאות מפרסם בעצמו. שגם אדם שהתחסן, יכול לחלות בקורונה ולהדביק אחרים בנגיף, לכן לא ברור למה ההגבלות של מי שלא התחסן הן גדולות משל מי שהתחסן, אם שניהם יכולים להדביק. וזה אף מסוכן יותר, כי מי שהתחסן יכול להידבק ולהדביק, אבל לא מחויב בבידוד במקרה שהיה ליד חולה מאומת, ובכך הוא למעשה אפילו מסכן את הציבור יותר מאדם שלא התחסן ויהיה חייב בבידוד".
מעבר לכך, הסביר: "התו הירוק מחייב להכניס לכל מיני מקומות רק אנשים מחוסנים, שכאמור יכולים להידבק ולהדביק ולא מחויבים בבידוד ובכך יכולים לסכן את העובדים של אותו המקום, שהם לא כלולים בתו הירוק, ומסכנים את המחוסנים ואת מי שלא רצה להתחסן או לא יכול להתחסן".
לשפי שתי חנויות אופטיקה גדולות, בצ'ק פוסט ובקרית מוצקין. "אני הולך רק על פי החוק, לא נכנסתי לעניינים הרפואיים של אף עובד שלי ולא שאלתי אם התחסנו או לא, אנחנו כמובן מקפידים על ההנחיות, ולשמחתי עד היום לא היה לנו מישהו חולה או מקרים של קורונה ברשת".
דיון בעתירה נקבע לתאריך 13.5.21.