יומיים לפני ערב החג וכניסתו לתוקף של הסגר השני, נדמה שהציבור הקרייתי למד את הלקח ולא מתנפל על רשתות השיווק, כפי שהיה ערב הסגר הראשון. העובדה שאז רשתות השיווק אכן נשארו פתוחות כפי שהובטח, שיכנעו הפעם את הציבור שאין צורך לרוקן מדפים ולקנות מכל הבא ליד, אפילו לא נייר טואלט או ביצים.
1 צפייה בגלריה
יש מספיק ביצים. קנייה ברשתות מזון בקריות, השבוע
יש מספיק ביצים. קנייה ברשתות מזון בקריות, השבוע
יש מספיק ביצים. קנייה ברשתות מזון בקריות, השבוע
(צילום: נחום סגל)
בחנות של רמי לוי בקרית חיים נרשמה, ביום שלישי בבוקר, תנועה רגילה של קונים, ערה אבל ללא עומס או דוחק. המדפים היו מלאים ודבר לא היה חסר. קונים שהקדימו להגיע אפילו הופתעו כי יחסית לזמן הזה, ערב חג וערב סגר, אין יותר עומס.
קונה ותיק, שמגיע מדי שבוע לסניף, ציין: "בשנים קודמות, ערב חג, היו יותר קונים מאשר היום. הציבור למד את הלקח, לא מתנפל ולא אוגר כמו לפני חצי שנה". גם העגלות שיצאו מהסופר היו רגילות בהחלט לתקופה של חגים, ולא עמוסות לעייפה כפי שהיה ערב הסגר הראשון.
בשופרסל דיל בקריון התמונה הייתה דומה תנועה ערה, אבל בלי עומס ודוחק, ובלי עגלות עמוסות. גם שם לא נראה מחסור כלשהו, והמדפים היו מלאי סחורה.
בסניף דבאח בעין המפרץ, לשם מגיעים קרייתים רבים לעשות קניות, התמונה הייתה זהה לחלוטין. בשעת בוקר מוקדמת היו במקום קונים בדיוק כמו ביום רגיל, אפילו לא כמו בערב חג.
אנשים עשו קניות רגילות ואפילו המדפים עם נייר הטואלט היו מלאים לגמרי. גם בגזרת הביצים, פריט שנוצר בו מחסור בסגר הקודם, לא נראו הפעם חוסרים. הלקח מהסגר הראשון, כך נדמה, נלמד ומיושם כיום.