"מגעילה", "מסריחה", "שמנה" - אלו הם רק חלק מהכינויים להם זוכה תלמידת יסודי בקריות מחבריה לכיתה בבית הספר וברשתות החברתיות. לדברי אמה, בתה סובלת מבעיות רגשיות, שמחמירות עקב המצב, וכבר יותר משבוע היא לא הולכת לבית הספר. "היא שבורה נפשית, אך המורה ממשיכה לטעון שזה לא חרם", סיפרה האם השבוע.
1 צפייה בגלריה
בעקבות המקרה, התלמידה סירבה ללכת לבית הספר
בעקבות המקרה, התלמידה סירבה ללכת לבית הספר
בעקבות המקרה, התלמידה סירבה ללכת לבית הספר
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
במשך כל השנים שבתה למדה בבית הספר, מספרת האם, היה הכל תקין, אבל לפני מספר חודשים הכל השתנה. "מספר ימים לפני שהחלה הקורונה היה ריב בין הילדים. מאז הם התחילו להתנכל לה. הם צוחקים עליה בקבוצת הווטסאפ של הכיתה. כשהיא עוברת במסדרון, הם קוראים לה 'מגעילה', 'מסריחה', 'שמנה'.
בבית הספר היא כל הזמן לבד, חוץ מילדה אחת, אף אחד לא מדבר איתה. הם גם אומרים לילדים אחרים לא לדבר איתה. מי שמדבר איתה, הם אומרים לו 'מה אתם מדברים עם המסריחה', אז הם מבקשים אישור מהילדים שמציקים לה כדי לדבר עם הבת שלי. כשהיא הולכת לשתות בברזייה, הם אומרים לה 'מי את חושבת את עצמך שאת עומדת פה', 'תסתכלו הנה המגעילה עוברת', וכדומה'".
האמא מוסיפה כי ההצקות מצד הילדים פוגות נפשית בבתה, ואם לא די בכך, התנהלותה של המורה מגבירה את הפגיעה בילדה.
"למורה אין כל בעיה עם זה. מבחינת המורה זה לא חרם. היא אומרת שפשוט יש ילדים שלא רוצים לדבר איתה. היא אמרה לי 'תכנסי לאינטרנט תבדקי מה זה חרם'", סיפרה האם. "יום אחד הבת שלי שלחה בערב הודעה למורה שלה, שאחד התלמידים משפיל אותה ברשת בעקבות סרטון בטיק טוק שהיא עשתה וביקשה עליו לייק. הוא כתב לה 'למה את מעלה את זה, ילדה מסריחה מגעילה' ועוד. כשביקשה ממנו להפסיק, הוא המשיך להשפיל אותה. אני לא ידעתי מזה, היא לא סיפרה לי. למחרת המורה סיפרה על זה בכיתה, וצעקה על בתי מול כולם".
בעקבות המקרה, התלמידה סירבה ללכת לבית הספר. אמה מוסיפה: "היא פגועה ומסוגרת בעצמה. היא לא רוצה לראות אף אחד בבית הספר. המורה התקשרה אלי ואמרה 'לא היה ולא נברא'. מיד לאחר מכן התקשרתי למנהלת ואמרתי לה שבתי לא תגיע יותר לבית הספר. לא אתן לבת שלי לעבור השפלות.
"זה היה ביום שלישי שעבר. מאז אף אחד לא התקשר לשאול מה עם הילדה ולמה היא לא מגיעה. היא לא לומדת, לא מתכוננת למסיבת סיום של סוף שנה. אני מתוסכלת שאני לא יכולה לעזור לילדה שלי".
ממשרד החינוך נמסר: "מרגע קבלת פניית האם, הנושא טופל על ידי הגורמים המקצועיים בבית הספר. כמו כן, התקיים שיח בכיתה אודות הכלה ויחס חברות בין ילדים. התלמידה תשוב לבית הספר".