המשטרה עצרה היום (שלישי) שלושה תושבי קרית אתא שעל פי החשד גנבו את הקופה אורלי מגן החיות בקרית מוצקין. שוויה של הקופה יכול להגיע עד 20 אלף שקל מאחר שמדובר בזן נכחד. הקופה נמצאה בדירה בקרית אתא ושלושת חשודים, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו.
2 צפייה בגלריה
הקוף שנגנב מגן החיות
הקוף שנגנב מגן החיות
הקופה אורלי נמצאה בדירה בקרית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
עם קבלת תלונה בתחנת זבולון נפתחה חקירה לפני מספר ימים בדבר חשד לגניבת קופה מסוג "טמרין רעמתי ראש זהוב" ממשפחת המרמוסטים.
בתום חקירה מהירה שכללה הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, הצליחו בלשי תחנת זבולון לעצור שלושה חשודים, תושבי קרית אתא, בחשד שביצעו את המעשה על מנת למכור את הקופה. הקופה אותרה בדירה של אחד החשודים ויחד עם עובדי החי פארק חולצה באופן בטוח והושבה לגן החיות. מחר הם יובאו לבית המשפט והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם.
2 צפייה בגלריה
החי פארק קרית מוצקין
החי פארק קרית מוצקין
החי פארק קרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)
מנהל גן החיות, יגאל פדידה: "מדובר בקופה בת שלוש וחצי שנים המשתייכת לזן נכחד של קופים ורק לנו ולספארי יש קופי טמרין רעמתי ראש זהוב. ביום רביעי בסיור שלי ושל הזואולוג של גן החיות הבחנו בשני אנשים בתוך הכלוב של הקופה, שהינו סגור ולא ניתן להיכנס אליו ללא ליווי מדריכים.
"שאלנו אותם לפשר מעשיהם, והם טענו כי הם מאכילים את הקופים בבמבה. התשובה שלהם לא נראתה לנו במיוחד לאור העובדה שהם החזיקו תיק גב גדול. הזמנתי משטרה, והשוטרים שהגיעו לגן החיות תחקרו אותם ולאחר מכן שיחררו אותם. השוטרים הסבירו לי שלא ניתן להגיש נגדם תלונה כי אין ראיות לכך שהם ביצעו עבירה. טרם יציאתם מגן החיות צילמתי אותם לכל מקרה.
"ביום שישי בבוקר, כאשר המטפלת של הקופים נכנסה לכלוב להאכלה ולספירה התברר שהקופה חסרה והמנעול של הכלוב נעלם. הזעקתי את המשטרה וכאשר רכז המודיעין הגיע אלינו הראתי לו את התמונה של שני הצעירים שנכנסו לכלוב ביום רביעי.
"היום בצהריים התקשרו אליי מהמשטרה, מסרו לי שהקופה נמצאה בדירה בקרית אתא וביקשו שאבוא לזהות אותה. הגעתי לדירה, זיהיתי אותה והחזרנו אותה לחי פארק".
פורסם לראשונה: 18:08, 21.07.20