שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו על צעיר מקרית ים (24), שגנב אבוקדו ממטעים של קיבוץ בית העמק.
1 צפייה בגלריה
אבוקדו גנוב. במחסום משטרה נתפסו העבריינים עם הפירות בתא המטען של כלי הרכב
אבוקדו גנוב. במחסום משטרה נתפסו העבריינים עם הפירות בתא המטען של כלי הרכב
נחלת עבודה קשה ומייגעת של החקלאי. אבוקדו
(צילום המחשה: sutterstock)
על פי גזר הדין שניתן השבוע, הודה הצעיר כי בשנת 2015 היה שותף לכנופייה שגנבה אבוקדו מהמטעים של בית העמק, המשתרעים עד למושב נס עמים. מדובר בשישה מקרים של גניבה, במהלכם גנבו חברי הכנופיה 2.5 טונות אבוקדו ומכרו את התוצרת הגנובה ב-11,900 שקל. הם ניסו למכור את הסחורה הגנובה בחנויות לירקות בקריות, אך לא הצליחו, ולבסוף מכרו לחנויות ברחבי הגליל המערבי.
הנאשם הורשע בעבירה של גניבת מוצר עבודה, הוא הודה בעבירות שביצע במסגרת עסקת טיעון עם התביעה, על פיה יישלח לשרות המבחן, ואם התסקיר בעניינו יהיה חיובי, התביעה לא תבקש את מאסרו אלא רק עבודתו שירות.
התסקיר שהתקבל בעניינו של הנאשם סקר את נסיבות חייו, יחסיו המורכבים עם הוריו והתמכרותו לסם. כמו כן עולה מהתסקיר כי הוא נעזב פיזית ורגשית, מבלי שסופקו לו צרכים בסיסיים להתפתחותו התקינה, ובהמשך לא גויס לצה"ל. הנאשם, גרוש ואב לפעוטה בת שנה, מתקשה מבחינה כלכלית לכסות את חובותיו ולדאוג לקיומו האישי, אם כי עושה מאמצים להתפרנס ועבד בשתי עבודות. הוא הסביר את ביצוע העבירות על רקע חוב כספי לשוק האפור והחשש כי אי פרעון החוב יגרור פגיעה בו או בבני משפחתו.
שירות המבחן המליץ על שילובו של הנאשם במסגרת טיפולית על מנת לאפשר לו להשתקם, אך הוא לא עמד בזה ולא הצליח לגייס כוחות להפסיק להשתמש בסמים מסוג גראס.
התובע, עו"ד יוסי בן עזרא ביקש מבית המשפט לגזור על הנאשם מאסר בפועל ופיצוי בסך 10,000 שקל, וציין את החשיבות בהגנה על. סניגורו של הנאשם, עו"ד ליאור בר זוהר מהסניגוריה הציבורית, ביקש להתחשב בנסיבות חייו הקשות.
שופטת בית משפט השלום, איילת השחר ביטון-פרלה, ציינה בגזר דינה כי לא ניתן לגזור על הנאשם עבודות שירות מכיוון שלא נגמל מסמים, על כן גזרה עליו שמונה חודשי מאסר בפועל שהינם המינימום של מתחם הענישה במקרה שבו הורשע. כמו כן בחרה השופטת לא לגזור על הנאשם פיצוי או קנס.
עדיין לא נגזר עונשם של שאר חברי הכנופייה.