א' וכ', שני תושבי האזור, טסו בכדור הפורח שממנו נפל אל מותו אתמול (שלישי) איש הצוות יוגב כהן (28) מקיבוץ יזרעאל. בשיחה ל-mynet קריות הם משחזרים את האירוע הטרגי ואת רגעי הלחץ וההיסטריה על הכדור.
3 צפייה בגלריה
יוגב כהן
יוגב כהן
יוגב כהן ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
השניים יצאו לחוויית טיסה בכדור הפורח במסגרת בילוי משותף. יחד איתם היו על הסל 11 אנשים נוספים והטייס שהטיס את הכדור. "לפני שהתרוממנו, הטייס מיקם את אנשי הצוות על הקרקע מסביב לסל, כנראה בשביל לשמור על שיווי המשקל שלו בזמן העלייה", משחזר א' את הרגעים שקדמו לאסון.
"כשהתחלנו לעלות, שמענו מישהו מהקרקע שצועק לטייס 'מישהו תלוי'. אני הסתכלתי מיד וראיתי בן אדם תלוי שנאחז בידיו בדופן הסל".
3 צפייה בגלריה
יוגב כהן
יוגב כהן
תלוי בין שמיים לארץ
(צילום אשר עמר)
ניסיתם למשוך אותו?
א': "ניסיתי לצאת מהסל ולמשוך אותו, אבל עצרו אותי ומשכו אותי בחזרה. בשלב הזה, הטייס אמר ליוגב להחזיק מעמד".
הייתם בפאניקה? איך הרגשתם?
כ': "זה היה מטורף. שמעתי את יוגב קורא לטייס בצורה מאוד רגועה. הוא אמר לו: 'אני תקוע, אני תלוי'. זה היה מזעזע. אני לא מצליח לשחרר מהראש את הטראומה הזו".
א': "לא כולם בסל ראו את המתרחש. היו כאלו שעמדו בצד השני של הסל ולא היו מודעים. המשכנו לעלות והגענו לגובה גבוה מאוד. ניסיתי עוד פעם לצאת החוצה ולתפוס אותו, היה צריך ממש לצאת מהסל כדי למשוך אותו. בשלב הזה תפס אותי עוד בן אדם ומשך אותי פנימה".
3 צפייה בגלריה
הזירה שבה נחת הכדור הפורח
הזירה שבה נחת הכדור הפורח
הזירה שבה נחת הכדור הפורח
(צילום: גיל נחושתן)
ניסיתם לתקשר אתו?
א': "לא הייתה תקשורת עם יוגב. להערכתי, הוא בכלל לא היה מודע למתרחש והתרכז בניסיון להציל את עצמו. זו טרגדיה. הוא נתלה עם הידיים".
כ': "כל הדם ברח לו כבר מהידיים. כשנגמר ליוגב הכוח בידיים, הוא שיחרר. כשהוא נפל ארצה, הבנתי שבת הזוג שלי מסתכלת וצעקתי לה לא להסתכל, ואז היא צרחה והתמוטטה".
כהן, עובד בחברת "לגעת בשמים" שמפעילה טיסות כדור פורח בשמי העמקים הצפוניים, נתלה על הסל בעת ההמראה מצדו החיצוני. הוא איבד את האחיזה, נפל אל כביש 60 באזור מושב בלפוריה בעמק יזרעאל - ונהרג.
פורסם לראשונה: 14:56, 19.10.21