הורים בקרית אתא הפגינו אמש (רביעי) במרכז העיר, במחאה על כך שהסבסוד הממשלתי לצהרונים בוטל, וכעת יידרשו ההורים לשלם מחיר מלא - 936 שקל, תוספת של יותר מ-300 שקל לילד לחודש.
כמו כן, טענו המפגינים כי להבנתם נדרשים לפחות 25 תלמידים כדי לפתוח צהרון, בעוד שבתקופת הקפסולות למדו בצהרונים 18 תלמידים בלבד.
2 צפייה בגלריה
מחאת הצהרונים בקרית אתא
מחאת הצהרונים בקרית אתא
מחאת הצהרונים בקרית אתא
(צילום: פרטי)
קראו גם:
במהלך ההפגנה הניפו התושבים שלטים בנוסח "צהרונים מסובסדים עכשיו" ו"לקחת כסף הם יודעים, לסבסד צהרונים כשקשה זה לא!".
הילה ארביב, אחת המארגנות: "אין להם גבולות בעירייה הזו. מצד אחד מבטלים את הסבסוד, מצד שני מעלים את כמות המינימום לפתיחת צהרון מ-18 ל-25. למה להערים עוד קשיים? אנחנו רוצים לעבוד ולהתפרנס. למה הרשות לא חושבת איך להקל על התושבים ולא להקשות עליהם? במקום לקבל עזרה אנחנו מקבלים תת שירות. אין מענה טלפונים, מוחקים תגובות שלנו, לא מחזירים לנו כספים משנה שעברה. עד מתי יזלזלו בתושבים?".
2 צפייה בגלריה
מחאת הצהרונים בקרית אתא
מחאת הצהרונים בקרית אתא
"שישקיעו בתושבים ויקלו עלינו". מפגינים בקרית אתא
(צילום: פרטי)
המפגינים טענו כי למרות שהממשלה היא זו שביטלה את הסבסוד, עיריית קרית אתא היא רשות יציבה ומסוגלת לסבסד את הצהרונים בעצמה. "יעקב פרץ ראש העיר התגאה בכך שקיבל אות על ניהול תקין. אז שישקיעו בתושבים ויקלו עלינו את החיים ולא הפוך.
"כל יום, כמה פעמים ביום, שולחים לנו הודעות הפחדה, זה היום האחרון לרישום, וכמות מינימום של 25 ילד לפתיחת צהרון. שיורידו את המחיר למחיר ריאלי, 635 שקל, כמו שהיה בשנים קודמות. שיורידו את כמות המינימום לפי התקנות כמו שאר הרשויות ל-18 ילד ונירשם בשמחה".
חברי סיעת 'הילה שלם והתושבים' הגיעו להביע תמיכה. "מערימים כל קושי אפשרי כדי לא לפתוח צהרונים להורים", אמרה רובין שלם. "איך אפשר להעלות את מחיר הצהרונים ולהגדיל את מינימום המשתתפים לפתיחת צהרון? כאילו אין אבטלה, כאילו אין קושי ללכת ולעבוד, כאילו אין קורונה והשעה קשה.
"לא הכל חרטא, ובטח שלא התושבים. כמה מנותקים אפשר עוד להיות? הרי יש עודף תקציב, לא היו אירועי פסח מימונה, ימי העצמאות אירועי מקיץ. יש עודף גדול. הרי יש לנו עיר יציבה כלכלית, אז למה דווקא עכשיו להעלות את מחיר הצהרונים?
מרשת המתנ"סים בקרית אתא נמסר: "סבסוד הצהרונים נקבע על ידי ממשלת ישראל ובמידה והנחיות הממשלה ישתנו, אנו נפעל בהתאם. רשת המתנ"סים פועלת אך ורק בהתאם להנחיות משרד החינוך, כאשר ע"פ ההנחיות הממוצע המחושב לצהרון הוא 25 משתתפים.
"יחד עם זאת, ועל מנת לבוא לקראת ההורים, הוחלט בקרית אתא לפתוח מסגרות בהן יהיו 18 משתתפים לפחות".
פורסם לראשונה: 14:01, 20.08.20