רחוב "סלומון טקה", "רחוב "יהודה ביאדגה" ורחוב "אלי סבהט"- אלו שמות רחובות על שמם של חלק מבני העדה האתיופית שמתו לאחר עימותים עם המשטרה, שנתלו היום (חמישי) בקרית חיים, יומיים לאחר המחאה שהייתה במקום לציון שנה למותו של סלומון טקה ז"ל.
3 צפייה בגלריה
שלטי הרחוב הוחלפו במסגרת המחאה
שלטי הרחוב הוחלפו במסגרת המחאה
רחוב סלומון טקה ז"ל
(צילום: עופר ירון)
השלטים, שדומים במראה לשלטי הרחוב בקרית חיים, הודבקו על השלטים הקיימים באופן פיראטי. בין השאר נתלו שלטים כאלו ברחוב בילינסון, לכיוון תיאטרון הצפון וליד רחוב אברהם גולדפאדן.
על כל שלט כזה נרשמו מספר משפטים לגבי נסיבות מותו של כל אחד מהצעירים יוצאי אתיופיה. ליד שמו של טקה נרשם: "בן 19. נורה ונהרג מכדור שנורה לעברו בגינה ציבורית על ידי קצין משטרה מחוץ לתפקיד שחשד כי הוא סוחט כסף מנער צעיר ממנו".
3 צפייה בגלריה
שלטי הרחוב הוחלפו במסגרת המחאה
שלטי הרחוב הוחלפו במסגרת המחאה
רחוב אלי סבהט ז"ל
(צילום: עופר ירון)
על השלט של אלי סבהט נכתב: "בן 16. נעצר על ידי המשטרה בחשד כי גנב אופנוע ששייך לאחיו. שבוע לאחר מעצרו הוא התאבד והותיר אחריו מחברת המפרטת את המצוקה הנפשית אליה נקלע".
על יהודה ביאדגה נרשם בשלט: "בן 24. סבל מהלם קרב בעקבות שירותו הצבאי. משפחתו הזעיקה את המשטרה לאחר שיצא מהבית עם סכין. למרות שהמשטרה קיבלה התראה מוקדמת על מצבו הנפשי. הוא נורה ברחוב בטענה שהיווה סכנה ומת מפצעיו".
3 צפייה בגלריה
שלטי הרחוב הוחלפו במסגרת המחאה
שלטי הרחוב הוחלפו במסגרת המחאה
רחוב יהודה ביאדגה ז"ל
(צילום: עופר ירון)
"עם כל האמפתיה וההזדהות עם בני העדה האתיופים", אמר תושב קרית חיים, "אני מרגיש שהפעם יש כאן הגזמה. ראיתי את השלטים האלה והרגשתי אי נוחות גדולה.
"להציב שלט פיראטי במקום הקיים זה למחוק את מי שמונצח ולפגוע בכבודו. יש דרכים להנציח ובמקרה של טקה ז"ל קראו על שמו כיתה במועדון נוער. אני מבין את הרצון למחות, אבל הפעם הם הלכו רחוק מדי ונדמה לי שהם יאבדו את אהדת הציבור".
יו"ר ועד קרית חיים, שלמה אוחיון: ״אין דבר כזה לשנות שמות רחובות. אני לא מודע לזה. בכל מקרה זה לטיפול עיריית חיפה״.
מדוברות עיריית חיפה נמסר: "המקרה מוכר והוגשה תלונה למשטרה".
ממשטרת מחוז חוף נמסר: "הנושא מוכר ונמצא בבדיקה".
כזכור, שלשום (שלישי) הפגינו כ-250 מבני העדה וחניכי תנועות נוער מול תחנת המשטרה זבולון לציון שנה למותו של טקה ז"ל. במהלך האירוע, שעבר בשקט מופתי, קראו המפגינים קריאות בגנות מדיניות המשטרה כלפי בני העדה, תוך דרישה להחמיר בעונשו של הקצין שירה בטקה למוות.
פורסם לראשונה: 16:43, 02.07.20