תושבים בקרית ביאליק מדווחים על תנים שמסתובבים באזור הטיילת ואף ברחובות. בקבוצת הפייסבוק 'תושבי קרית ביאליק' מתקיים דיון ער סביב השאלה אם חיות הבר הללו מסוכנות לבני אדם.
1 צפייה בגלריה
תן משוטט בביאליק
תן משוטט בביאליק
"פולשים לאזור שלנו בחיפוש אחר מזון". תן משוטט בביאליק
(צילום: פרטי)
על פי דיווחי התושבים, החל משעות הערב הם פוגשים תנים לאורך טיילת שמעון פרס בעיר, כשהם באמצע הליכה או טיול במקום, לבד או עם הכלב. התושב אורי בורשטיין הסביר לגולשים: "התחלנו לאחרונה לראות יותר ויותר תנים באזור של הטיילת בגלל העבודות והשינויים בשכונת אפקה, שהיא סמוכה לשמורת טבע שבה חיים התנים.
בעקבות האכלוס במקום, והעובדה כי יש יותר שהות של אנשים במקום, התנים בורחים לדרום ולצפון. מצד אחד יש להם שדה גדול שגובל בעיר, ומאזור השמורה אפשר לראות שהם מגיעים לטיילת בעיקר כדי למצוא שם אוכל במקום או בפחים".
בשעות החשכה נשמעות יללות התנים. תושבת ביאליק: "בדרך כלל אני רואה אחד או שניים, אבל מאחר ששומעים את היללות שלהם יותר מאוחר, אפשר להבין שיש להקה די גדולה".
הדיווחים מגיעים גם מאזור פארק הבונים ושכונת צור שלום, בסמוך לרחובות אקליפטוס, נורית, חרובים וחיים. תושב ביאליק: "בשעות הערב המאוחרות הם עוברים דרך הסורגים למתחם מרכז הספורט, כדי להגיע לאוכל שתושבים מניחים לחתולי הרחוב".
רוב התושבים סבורים שהתנים אינם מהווים סכנה. "הם רואים בן אדם ובורחים. אפשר לראות שכל רעש קטן מפחיד אותם". "ברגע שמתקרבים אליהם יותר מעשרה מטרים, הם בורחים ומאוד מפחדים מבני אדם", אמר תושב העיר.
הטענה הרווחת היא שיש לכבד את התנים. "זו פיסת הטבע שנשארה לנו כאן, אין כלבת בקריות, ובאמת אין מה לפחד מהם, אלא ליהנות מזה שיש לנו הזדמנות לראות קצת טבע פראי ליד הבית", כתבה תושבת.
הווטרינר העירוני, ד"ר דוד דדיה, דווקא חושב שיש מקום לדאגה: "תן בריא אמור להתרחק מבעלי חיים, ואין ממנו סכנה. אבל תן שמתקרב לבן אדם, יש סיכוי גדול שהוא חולה בכלבת, הוא לא יחשוש מאדם וינסה לנשוך. יש להתרחק מיד ולדווח למוקד.
"מחלת הכלבת היא מחלה קשה ביותר, וצריך להיזהר. אנו מכירים את התופעה של תנים בביאליק שנים, אולם בחודש וחצי האחרונים הם יותר נכנסים לאזור המגורים, וקיבלנו יותר ויותר תלונות. תנים רבים הגיעו לאחרונה מאזור צור שלום, שם הייתה גדר שהקימו קבלנים, ותנים הסתננו מהחורים. כעת הגדר תוקנה. בתקופת החורף נגמר להם המזון, והם פולשים לאזור שלנו בחיפוש אחר מזון".
פורסם לראשונה: 08:01, 01.02.21