סנגוריו של הווטרינר האזורי, ד"ר דוד דדיה, מבקשים לזכות אותו בטענה כי המדינה לא הגישה לעולם כתב אישום בגין העבירה בה הוא מואשם - ניסיון לפנות פגר של בעל חיים שלא באחת מהדרכים המנויות בדין, ואין סיבה שד"ר דדיה יהיה הראשון.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דדיה סמוך למכולת האשפה
ד"ר דדיה סמוך למכולת האשפה
ד"ר דדיה סמוך למכולת האשפה
(צילום: שני גורן)
בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בחיפה ציינו סנגוריו, עו"ד תמי אולמן עו"ד יעקב שלומוביץ: "לא מצאנו ולו מקרה אחד שבו הוגש כתב אישום בגין עבירה זו".
על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחיפה על ידי משרד החקלאות נטען, כי ב-10.6.19, התבקש דדיה על ידי אירנה טרונין מקרית אתא לבצע המתת חסד לכלבתה בת ה-14, ג'סיקה' לאחר שאובחנה כסובלת מגידולים בדרגת ממאירות גבוהה וירידה בספיקת כליות.
באותו היום, בשעה 30;19, הגיע דדיה לביתה של בעלת הכלבה ופינה את ג'סיקה לצורך המתתה וטיפול בפגר. הוא גבה מטרונין תשלום בסך 800 שקל בגין ההמתה ופינוי הפגר לשריפה במכון כילוי הסמוך לקיבוץ עין המפרץ.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דוד דדיה
ד"ר דוד דדיה
ד"ר דוד דדיה
(צילום: שני גורן)
באותו היום, בסברו כי הכלבה מתה, השליך דדיה את הכלבה למכולה לפינוי אשפה יישובית במפצה אבי"ב בו הוא מתגורר. שלושה ימים לאחר מכן, ב-13.6.19, בשעות הבוקר, נמצאה הכלבה ג'סיקה על ידי עוברי אורח כאשר היא חיה, מייללת וקשורה בסדין בתוך פח האשפה ביישוב.
בדיון האחרון ביקשו עו"ד אולמן ועו"ד שלומוביץ מבית המשפט לזכות את הנאשם על פי טענת הגנה מן הצדק בגין אכיפה בררנית. הסנגורים נתנו דוגמה של תיק בה הודתה הווטרינרית של עיר בדרום שהיא משליכה עשרות פגרים לפח אשפה ועדיין לא הוגש נגדה כתב אישום.
התובע מפרקליטות חיפה, עו"ד אורי סירוטה, ציין כי התביעה בעניין הווטרינרית מדרום הארץ, היא תביעה אזרחית משנת 2017 שהמדינה לא היתה צד בה. כמו כן, לבקשת מבית המשפט הצהיר כי יעשה מאמץ לאתר דוגמה או דוגמאות לכתבי אישום שבהם נכללה העבירה המיוחסת לדדיה ויעביר אותם לעיון בית המשפט בתוך שבועיים.
השופט זיו אראלי קבע כי ייתן את החלטתו בשלב מאוחר יותר והיא תישלח לצדדים.
פורסם לראשונה: 15:54, 26.07.20