תושב קרית אתא, בן 70, נעצר השבוע בחשד שביצע מעשים מגונים בבנם של השכנים, בן 8. על פי החשד, לפני שבועיים הוריד החשוד את מכנסיו ותחתוניו של הקטין, ונגע באיבר מינו. הקטין ניסה לזעוק לאמו, אך החשוד חסם את פיו ולא איפשר לו לצעוק.
2 צפייה בגלריה
פדופיל
פדופיל
השופטת התחשבה במצבו הרפואי של החשוד
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
השבוע הובא החשוד לבית משפט השלום בקריות. נציג המשטרה, רס"ב פרדי סטריזקוב, ביקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בדיון ציין כי הקטין נחקר על ידי חוקרת ילדים, והמשטרה מייחסת לחשוד ביצוע מעשים מגונים בקטין בשני מקרים שונים, אחד לפני מספר חודשים, והשני לפני שבועיים.
סניגוריתו של החשוד, עו"ד יפעת כהן, הכחישה בשם מרשה את החשדות המיוחסים לו, ושאלה את נציג המשטרה מהן הראיות שמפלילות את מרשה מעבר לעדות הקטין. נציג המשטרה השיב כי חומר החקירה חסוי בשלב זה, והגיש את תיק החקירה לעיון השופטת בלבד.
עוד ציינה עו"ד כהן כי הקטין, ככל הנראה, סיפר לאמו את מה שעבר עליו, ולפני כמה ימים הם התדפקו על דלת ביתו של מרשה, וכאשר הוא פתח את הדלת, הצביעה האם על מרשה ושאלה את בנה האם הוא זה שביצע בו את המעשים, והבן השיב בשלילה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יפעת כהן
עו"ד יפעת כהן
עו"ד יפעת כהן
(צילום: פרטי)
לטענת עו"ד כהן, הקטין לא זיהה את מרשה כמי שביצע בו מעשים מגונים, ועל כן ביקשה מבית המשפט לשחררו בתנאים מגבילים, וציינה כי מדובר באדם בן 70, ללא עבר פלילי, שמצבו הרפואי אינו טוב, ורק לאחרונה עבר ניתוח מעקפים ומספר צנתורים.
נציג המשטרה סירב לשחרור החשוד: "אנו מדברים על מעשה מגונה בכוח כלפי ילד בן 8, כאשר על פי החשד מדובר בעבירה חוזרת באותו ילד, שהוא השכן של החשוד. לצד העילה הברורה של המסוכנות, קמה עילה של שיבוש, כאשר צריך לחקור מספר אנשים שאת רובם החשוד מכיר ויכול להשפיע על עדותם אם ישוחרר".
השופטת פנינה לוקיץ' נעתרה לבקשת הסניגורית ושיחררה את החשוד בערבות למעצר בית בבית בנו במושב שבעמק. בהחלטתה ציינה: "בהתחשב בגילו, בעברו ובמצבו הרפואי של החשוד, אינני סבורה כי קיים הכרח בהמשך מעצרו של החשוד מאחורי סורג ובריח וזאת כמובן מבלי להמעיט, ולו בקצת, מחומרת המעשים המיוחסים לו".
פורסם לראשונה: 13:55, 21.08.20